sobota, 30 czerwca 2018

Wycieczka: Kalwaria Jerzmanowicka, kwiaty

A ja znowu o dolinkach podkrakowskich. W Dolinie Szklarki zrobiłam dużo zdjęć, wiele kwiatów, skał, potoków - dlatego postanowiłam je podzielić na dwie części. Dzisiaj zaprezentuję Kalwarię Jerzmanowicką; jest ona prawdopodobnie mało znana; nie znalazłam informacji w internecie. Pokażę również przydrożne kapliczki. Są też kwiaty, uwielbiam je fotografować; nawet najdrobniejszy, blady kwiat ma dużo uroku.


Poniżej żółte jaskry, są niesamowicie wszędobylskie; wszędzie można je spotkać.
 Tych drobnych fioletowych kwiatów nie znam; nie pamiętam, żebym je widziała w innych miejscach.
Okazała murowana kapliczka była przy drodze w okolicach Będkowic. Można ją uznać za bogatą w porównaniu do innych kapliczek.
 Po raz pierwszy udało mi się sfotografować motyla.
 Piękny fioletowy łubin; lubię ich fioletowy kolor; rosły na słonecznej łące.
 Mrowisko. Już dawno nie widziałam; chyba dziesiątki lat.
 Ta przydrożna kapliczka została ufundowana na początku XX wieku przez prywatne osoby.
 Zaciekawiło mnie to drzewo z drobnymi gałązkami.
 I znów wracam do kwiatów; nie znam nazw poniższych kwiatów.
 Irysy - jeszcze nie rozkwitły, a w Krakowie kwitną już w całej swojej okazałości; był to środek maja.
 Kwiat, którego nazwy nie znam.
 Szyszki świerku.
 Krzyż wysoko na skale jest częścią Kalwarii Jerzmanowickiej, do której teraz zmierzamy.
 Piękne widoki.
I weszliśmy do lasu, w którym zobaczymy kalwarię.
Kolejne stacje drogi krzyżowej są na obrazkach w małych kapliczkach powieszonych na drzewach.
Dla bezpieczeństwa są oszklone.
 Przy każdym drzewie z kapliczką znajdują się sztuczne kwiaty.
 Dochodzimy do stacji, w której Jezus umiera na krzyżu; jest to ogromny krzyż, widzieliśmy go wcześniej z dołu.
 "Skała", na której znajduje się krzyż, ma trzy części.
 Obok krzyża można zobaczyć grotę Matki Boskiej.
 Poniższe stacje drogi krzyżowej przedstawiają Chrystusa zmartwychwstałego.
 Poniżej zdjęcie żywokostu lekarskiego.
 Niewiele jest krów na łąkach; widzieliśmy tylko jedną.
 Moje ulubione kwiaty śnieżnobiałej kaliny.
 Kolejna kapliczka.
 A to bardziej współczesna kapliczka z Jezusem wyrzeźbionym w drewnie. Jezus jest trochę przechylony.
 Liście łopianu.
 Kwiaty dzikiej róży.

18 komentarzy:

  1. Hanno!
    przepiękny post z mnóstwem kwiatów. Patrząc na Twoje krajobrazy widzę wiele piękna w naszym kraju. Tutaj każdy zakątek zachwyca.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że moje zdjęcia zachwycają :)
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Mieszkam w Jerzmanowicach od dziecka, ale pierwszy raz spotykam się z określeniem Kalwarii Jerzmanowickiej?:) A to mnie zaskoczyłaś:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej nazwy użył przewodnik. Uważam, że można tę skromną drogę krzyżową
      tak nazwać. Pozdrowienia :)

      Usuń
  3. przepiękne zdjęcia :D nigdy tam nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te fioletowe i różowe kwiaty to orliki.
    Uwielbiam kapliczki na drzewach. Może kiedyś uda mi się zobaczyć tę Kalwarię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nazwę kwiatów.
      Kalwaria jest urocza :)

      Usuń
  5. Bom dia, nos vales lindos a flores também o são, assim como, o restante que as boas fotos mostram na perfeição.
    Feliz domingo e semana,
    AG

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy fioletowy to bodziszek, najprawdopodobniej żałobny, żółty zaś to kosaciec nomen omen ;) żółty.
    Orliki trafnie rozpoznała Barbara.

    Miejsce śliczne, byłem tylko raz na rajdzie harcerskim, dopiero teraz przyjżałem się lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nawet na kwiatach się znasz; jestem pełna podziwu :)

      Usuń
    2. Często popełniam błędy przy oznaczaniu, a wiedzę nabyłem w terenie, wędrując lub rozmawiając.

      Usuń
  7. Hi Hanna!
    Wonderful photos! I like them all.
    Happy new week!

    OdpowiedzUsuń
  8. Polska jest piękna nawet człowiek sobie nie zdaje sprawy jak:)


    Buziaki:*

    Zapraszam cię na nowy letni post :)

    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polska jest wspaniała - piękna natura, piękne zabytki.
      Życzę miłego dnia :)

      Usuń
  9. Takie miłe dla oka zdjęcia to jednocześnie raj dla duszy. Wspaniały post. Cudownie pachnący kwiatami...
    Kalwaria niezwykła. Nigdy tam nie byłam, a widzę, że warto. :)

    OdpowiedzUsuń