środa, 22 maja 2024

Palmiarnie w Ogrodzie Botanicznym

 Wybrałam się z córką do Ogrodu Botanicznego. To taka wyprawa z okazji moich urodzin. Ja chciałam chodzić po ogrodzie, córka wolała zwiedzać szklarnie, które teraz nazywane są palmiarniami. Zasłużyły sobie na to miano. W planach jest rozbudowa palmiarni. Zrealizowałyśmy obydwa plany - spacer po ogrodzie i zwiedzanie palmiarni. W Ogrodzie Botanicznym są dwie palmiarnie: Palms i Victoria, pełne palm, drzew egzotycznych, roślin i kwiatów. W obydwu są oczka wodne, przy których można przysiąść na ławeczce i się relaksować. Będziecie mieli okazję zobaczyć je na zdjęciach

Prezentuję zdjęcia ogrodu i roślin w palmiarniach.





















































37 komentarzy:

  1. Uwielbiam chodzic po takich ogrodach, palmiarnie rowniez zachwycaja egzotyczna flora!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogrody botaniczne są wspaniałe - kwiaty, wielkie drzewa, relaks i wiele innych atrakcji :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię palmiarnie, zwiedzaliśmy takie w Książu i Poznaniu, w moim mieście jest mała palmiarnia przy pijalni wód.
    W palmiarniach widujemy kwiaty i liście, które mają ogromne rozmiary!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba dawniej zwiedzałam palmiarnię w Inowrocławiu. Byłam tam z dziećmi; wycieczka z Torunia :)

      Usuń
  3. Ale okazy! Egzotyka w sercu miasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałości:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne miejsce, cudne egzotyczne kwiaty, chętnie spędziłabym czas i w palmiarniach i w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te egzotyczne kwiaty przyciągają wzrok, są piękne :)

      Usuń
  6. Super. Miło popatrzeć. Uwielbiam ogrody botaniczne, palmiarnie i inne zielone zakątki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię się przechadzać w miejscach pełnych zieleni i kwiatów :)

      Usuń
  7. Hanno1
    Piękna jest Twoja relacja z Ogrodu Botanicznego. Lubię takie miejsca, w tym bylam kilka razy.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsca bogate w zieleń są zawsze wspaniałe. Zieleń, kwiaty, palmy, egzotyczne rośliny zachwycają.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Zachwycam się i zachwycam tymi zdjęciami! Uwielbiam takie zielone oazy. Ja na co dzień pracuje wśród betonu, więc bardzo mnie ciągnie do takich miejsc. Bardzo dobrze, że udało Wam się obejść oba przybytki bo jest naprawdę pięknie. My w naszym ogrodzie botanicznym byliśmy w zeszłym roku, ale w Palmiarni już dawno nie. Twoje piękne miejsce uświadomiły mi,że zdecydowanie warto. Bardzo dziękuję za ten spacer 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście mam sporo drzew wokół siebie. Jednak ogród botaniczny nieustannie mnie zachwyca. Może niedługo zawitasz do "swojej" palmiarni.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Przede wszystkim wszelkiego dobra z okazji Urodzin. A zdjęcia zawsze u Ciebie są piękne. Bardzo lubię ogrody botaniczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia z okazji urodzin. Ogrody botaniczne to zachwycające oazy zieleni.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Bello jardín botánico. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również tak uważam. Dziękuję za Twój komentarz.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. My w zeszłym roku odwiedziliśmy palmiarnię w Poznaniu. Pierwszy raz byłam w tego typu miejsca. Palmiarnia zrobiła na mnie ogromne wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam w palmiarni w Poznaniu, ale już kilka osób
      pisało o niej, że jest wspaniała :)

      Usuń
  12. Kocham zwiedzać ogrody botaniczne :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Palmiarnie zawsze mnie zachwycały. Cieszę się, że jedną z nich mogłam zobaczyć u Ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że to doceniasz.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Witaj już czerwcowo Haniu
    Dawno nie byłam w palmiarni. Dziękuję za piękne przypomnienie
    Pozdrawiam jeszcze majowymi wspomnieniami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majowe wydarzenia na zawsze pozostaną w mej pamięci.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Uwielbiam odwiedzać ogrody botaniczne, bo każda roślina skrywa w sobie jakąś magię i sprawia, że na mojej twarzy zawsze gości uśmiech 😊

      Usuń
    3. Ja też uśmiecham się do kwiatów :)

      Usuń