czwartek, 2 maja 2024

Stany splątane

 Dość często bywam w Muzeum Manggha. Czuję się z tym miejscem związana emocjonalnie. Poza tym mam wygodny dojazd. Dawniej nie spodziewałam się, że życie zwiąże mnie z tym muzeum, nie byłam nim szczególnie zainteresowana. Teraz uczęszczam na wystawy, biorę udział w różnorodnych zajęciach, często związanych z wystawami.

Tym razem byłam na wystawie autorstwa Mateusza Kołka "Stany splątane".
Wystawa pokazuje wnętrze głowy artysty. Oczywiście w cudzysłowie. Jest tu wiele miejsc z malarzem związanych, jak choćby Japonia, Hongkong, Polska. Można zauważyć elementy mangi, anime, komiksu europejskiego i sztuki gotyckiej. Są tu obrazy mitologii japońskiej, gadżety z nią związane, jak choćby biznesowy kotek mający przynosić szczęście. Ukazanych jest mnóstwo Japończyków - ich wyobraźnia, marzenia, rzeczywistość, codzienne życie.



Piękne i zarazem interesujące są ulice Hongkongu, tych jest najwięcej. Można więc powiedzieć o zauroczeniu artysty tym miastem. Są też obrazy ukazujące Kraków, przede wszystkim Wawel. Ogólnie mówiąc jest to świat wyobraźni Mateusza Kołka.
Kotek machający łapką:






















Oto mój ulubiony obraz:
Na obrazach można też zauważyć krajobrazy Krakowa. Poniżej Wisła pod Wawelem:
Wawel:
Krzemionki w Krakowie:
Są ukazane różne pory roku.



24 komentarze:

  1. Nie zna lam tego artysty, Zainteresowały mnie jego prace. Dzięki Internetowi dowidziałam się trochę o tym artyście.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to młody artysta, więc pewnie dlatego nie jest znany.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Inna kultura, inny świat, ale prace bardzo ciekawe, każda ma wyraźny przekaz, nigdy bym nie przypuszczała, że sztuka mangi ma tyle możliwości!
    Podobają mi się te obrazy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sztuka Mangghi ma wiele możliwości. W przyszłości pokażę jeszcze inne wystawy. Cieszę się, że obrazy Ci się podobają :)

      Usuń
  3. Każdy ma swoje upodobania, rozumiem to, ale akurat mnie nie zachwyciła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Twoje upodobania. Nie wszystkich ta wystawa zachwyca :)

      Usuń
  4. Zachwycające malunki! Mają klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No, powiem Ci, Haniu, że zatrzymałaś mnie na długo tym postem. Oglądam i analizuję, bardzo ciekawe obrazy, duża wrażliwość i wyobraźnia artysty. Zapisałam sobie nazwisko, bo nie znałam. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to artysta bardzo młody, pewnie dlatego nieznany.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Witaj majowo Haniu
    Ciekawe obrazy. Ale jak widzę nie tylko mnie zbytnio nie zachwyciły.
    Dobrze jednak poznać coś nowego.
    Pozdrawiam śpiewem ptaków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet to, co nie zachwyca, wzbogaca o nowe doznania.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pozdrawiam zapachem kwiatów czarnego bzu

      Usuń
  7. Jakie śliczne obrazy. Lubię takie wyraziste kolory. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolory są rzeczywiście wyraziste.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Świetna wystawa i piękne obrazy :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe, barwne, wyraziste.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz słyszę o tym artyście, ale jestem szczerze zachwycona tymi zdjęciami. Wszystko takie piękne, barwne i dopracowane. Bardzo dziękuję za podzielenie się z nami tymi zdjęciami 😀
    Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wystawa Cisię podoba.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Ale oryginalne te obrazy! Dla przeciętnego Europejczyka bardzo egzotyczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, tylko nieliczne obrazy wydają się swojskie :)

      Usuń