poniedziałek, 25 czerwca 2018

Ogród Botaniczny w Krakowie

Ogród Botaniczny to moje ulubione miejsce. Nie wiedziałam, że jest najstarszym ogrodem botanicznym w Polsce.
Ogród znajduje się prawie w centrum miasta; zawsze można tu przyjść, odpocząć. Jest jednym z kilku miejsc w Krakowie, które najbardziej lubię.
Lubię też ten ogród dlatego, że odbywa się tu wiele imprez. Zachwyca mnie Święto Ogrodów, które odbywa się na przełomie maja i czerwca.
Piękne są tutaj kwiaty; najbardziej lubię różowe piwonie. 
Krakowski ogród botaniczny powstał na miejscu ogrodu rodziny Czartoryskich, zakupionego w 1752 przez jezuitów. Po kasacji zakonu został przekazany Komisji Edukacji Narodowej, która 
w ramach reformy Akademii Krakowskiej założyła ogród botaniczny jako zakład pomocniczy katedry chemii i historii naturalnej. 
Zapraszam do oglądania.
Nie znam nazw kwiatów, więc nie będę pisała na ich temat. Są tu jednak różaneczniki, piwonie, maki, bratki, irysy niebieskie i żółte, chabry, azalie.
Zapraszam.



 W ogrodzie można było obejrzeć prace malarskie autorstwa Joanny Gałeckiej; tematem są ptaki; takich prac zauważyłam kilka.
 Poniższe dwa pnie; to drzewo nazywa się jesion wyniosły.
 A to drzewo z dziwnymi trochę pniami nazywa się suchodrzew Ferdynanda.

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Prawda, kwiaty były cudowne; zachwyciłam się nimi :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ja też uwielbiam Krakowski Ogród Botaniczny. Miałam nadzieję, że pojadę gdy będą kwitły irysy. Niestety, nie udało się. Dzięki Tobie mogę podziwiać jego piękno.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irysy były wspaniałe; najbardziej lubię je w kolorze ciemnoniebieskim.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Wiem, że tam jest pięknie i to wspaniałe miejsce do odpoczynku. Sama też po nim spacerowałam, ale nie w tym roku. Radość patrzeć na wszystkie kwiaty. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wielka radość patrzeć na kwiaty.
      Lubię tu spacerować i robić zdjęcia :)

      Usuń
  4. Beautiful photos of the botanical garden.
    Happy week!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I like very much this garden.
      I like walking and doing photos :)

      Usuń
  5. Ślicznie:)
    Bardzo lubię ten ogród i wpadam do niego co najmniej dwa razy w roku.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesienią jest również przepięknie, z kolorowymi liśćmi.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Bom dia, lindo jardim botânico com a criações de maravilhosas flores como mostra a sua bela partilha.
    Continuação de boa semana,
    AG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród botaniczny jest rzeczywiście piękny :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Jeszcze ślady XIXw. Pozostały, drzewa nie tak łatwo podążają za modą, są konserwatywne (jak Kraków).
    Sam ogród cieszy oczy, taka rajska wyspa w potopie codzienności.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rajska wyspa w potopie codzienności -
    podoba mi się to sformułowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chcę tam kiedyś pojechać. Tyle czasu w Krakowie, a ja nie wiedziałam o tym miejscu. Cały czas to przeżywam. ;D Prześliczne zdjęcia, obrazy bardzo mi się podobają. Uwielbiam obrazy duszą malowane, a te takie są na pewno. :) Przecudny post. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród Botaniczny jest piękny. Dość często w nim bywam, ale zawsze zaskakuje mnie kwiatami, ich kolorami; ostatnio zachwycają mnie piwonie :)

      Usuń
  10. Muszę wreszcie tam pojechać, z M. Niby blisko, a potem jedziemy w inną stronę...
    Cudowny raj na ziemi. :)

    OdpowiedzUsuń