poniedziałek, 23 lipca 2018

Kościół Narodzenia św. Jana Chrzciciela w Korzkwi

Wspaniały jest kościół w Korzkwi. Nie wchodziliśmy do środka, ponieważ odbywała się msza święta. Zauroczył mnie biały kolor tego kościoła. Wspaniałe są budowle w białym kolorze.
Kościół jest budowlą gotycką, obronną, o czym świadczą otwory strzelnicze.


 Świątynię wybudowano w 1623 roku w miejscu wcześniejszego kościoła drewnianego. Obiekt został odnowiony w 1858 roku po pożarze dachu i wieży. 
Kościół został zbudowany w stylu gotyckim. W Krakowie już odchodzono od tego stylu, ale tu, w oddaleniu od Krakowa budowano jeszcze w stylu gotyckim. Do Korzkwi oddalonej od Krakowa, mieszczącej się na uboczu, nie dochodziły architektoniczne nowinki.
 Kościół jest otoczony murami.
 Tył kościoła jest wyjątkowo piękny.
 Informacje z internetu: Jest to budynek o cechach manierystycznych, murowany, oszkarpowany, orientowany, jednonawowy z prezbiterium zamkniętym półkolistą apsydą. W fasadzie wieża, w górnej części ośmioboczna.
Na bocznej ścianie kościoła znajdują się dwie tablice i nagrobek małżeństwa Wodzickich -  Eleonory z Dembińskich Wodzickiej i Jakuba z Granowa Wodzickiego.
Przewodnik powiedział, że to była znakomita rodzina. Już kilka razy podczas innych wycieczek słyszałam, że to jest: znakomita, zamożna, znamienita rodzina.
 Na tych zdjęciach wyraźnie widać otwory strzelnicze.
Spod zamku w Korzkwi wyraźnie widać ukryty między drzewami kościół. Nie jest zasłonięty przez liście, ponieważ zdjęcia były robione wczesną wiosną.
A teraz przedstawiam kilka zdjęć wnętrza kościoła.
  Obraz Ecce Homo:
 Święta Faustyna Kowalska:

6 komentarzy:

  1. Witanko w ten zacny dzień. :D Bardzo piękny kościół, podoba mi się jego kolor, naprawdę mi się podoba. Rozjaśnia okolice, przynajmniej tak to widzę. hehe Tył rzeczywiście cudny. Kościoły to też potrafią być prawdziwą perłą architektury. :) Pozdrawiam cieplutko. :) Miłego dnia. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, ze leży tak na uboczu i niewiele osób może go zwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłem ostatnio po syna w ośrodku harcerskim, to nie omieszkałem sobie i okolicy zobaczyć. Kościół istotnie interesujący, choć ja tu widzę renesans, celowo budowany tak by przypominał gotyk, stąd owa manieryczność wspominana w przewodnikach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe; nie jestem znawczynią architektury.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  4. Faktycznie, kościół robi wrażenie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie najpiękniejsza jest jego biel i architektura :)

      Usuń