piątek, 8 grudnia 2017

Wiersz o zimie i Bożym Narodzeniu dla dzieci: Świąteczne ciasteczka

Świąteczne ciasteczka

Dzisiaj razem z babcią
pieczemy ciasteczka
z cynamonem i z imbirem,
chwali się Aneczka.

Będą miały różne kształty,
kształty choinkowe,
część zawiśnie na choince,
jak pierniczki imbirowe.

Właśnie teraz wykrawam
małego bałwanka,
symbol zimy na choince,
to konieczne! woła Anka.



No i Gwiazda Betlejemska
na choince jest konieczna,
lśniąca, wielka złota gwiazda
największa, świąteczna!

Na choince są też ważne
pierniczkowe gwiazdki małe,
one dom nasz rozświetlają
i w ogrodzie świerki białe.

Ciastka już gotowe,
już są upieczone.
Gwiazdki i bałwanki
są ciemnobrązowe.

Zamiast śniegu będzie lukier
słodki i bielutki,
z babcią malujemy ciastka
anioł pomaga malutki.



10 komentarzy:

  1. Śliczny wiersz. Poczułam atmosferę świąt taką jak za dziecka. Piękne uczucie. Dziękuję. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że poczułaś tę atmosferę.
      Serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Radoś i zabawa tak powinny wyglądać swiąteczne przygotowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również tak uważam; wszystkie przedświateczne
      przygotowania powinny być miłe i przyjemne :)

      Usuń
  3. Uroczy wiersz. Jestem zagoniona w przedświątecznym czasie.
    Na moment wpadam na bloga.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U mnie też przygotowania są w trakcie.
      Serdeczne pozdrowienia :)

      Usuń
  4. Uroczy ten Twój wierszyk.
    Jestem podwójną babcią więc będę z wnukami robić ciasteczka przed Świętami.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc bardzo dobrze się złożyło.
      Moje dzieci są już dorosłe, więc może sama się tym zajmę :)
      Pozdrowienia :)

      Usuń