wtorek, 17 kwietnia 2018

Spacer po Krakowie - Wawel, okolice Błoń, pomniki, Muzeum Narodowe

Czasami robiłam zdjęcia bez jakiegoś konkretnego celu. Niektóre spodobały mi się i postanowiłam umieścić je w poście przeznaczonym dla takich właśnie zdjęć; dla zdjęć, których było zbyt mało, by stworzyć dla nich osobnego posta.

Wejście do katedry na Wawelu. Lubię kolor tych drzwi.
Pomnik Jana Pawła II; na pewno wiele osób zna ten pomnik.
Rzeźba na budynku nienależącym ani do zamku, ani do katedry.
Jeszcze nierozkwitłe magnolie.
Kwiaty na wawelskim klombie. 
Wawelska katedra.
Poniżej  Kamienica pod Pająkiem zaprojektowana przez sławnego architekta Teodora Talowskiego.
Na szczycie widać zielonego pająka.
Na każdej swojej kamienicy Talowski zamieszczał napis: Fecit Theodorus Talowski, co znaczy: Wykonał Teodor Talowski.
Przy Alejach mijam główny budynek Akademii Górniczo-Hutniczej.
Przed głównym budynkiem Muzeum Narodowego poustawiano coś w rodzaju ławek, foteli wykonanych z drewna. Można tu przyjemnie odpocząć.
Jest tu również pomnik Stanisława Wyspiańskiego, zaprojektowany przez znanego rzeźbiarza Mariana Koniecznego.
 Błonia to świetne miejsce do wypoczynku.
 Rzeka Rudawa; jej ujście do Wisły znajduje się obok klasztoru Norbertanek.
 Wola Justowska to dzielnica, w której mieszczą się domki, domy, wille - niektóre można nazwać pałacami.
Poniżej pokazuję również stare domy, nie zawsze ładne. Była to dawniej zwykła dzielnica.
Jak widać, domy są bardzo różne.
Kwiaty ziarnopłonu.
Poniżej widać piękną willę.
A to jest dawny ratusz przy placu Wolnica dla dzielnicy Kazimierz. Obecnie mieści się tu Muzeum Etnograficzne.




9 komentarzy:

  1. Lubię takie napotkane " różności". A szczególnie dziękuję za moją! AGH i św. Barbarę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również zauważyłam, że takie posty na różne tematy
      szybciej i przyjemniej się czyta.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Oj jak fajnie było z Tobą pospacerować! Zwłaszcza te zwyczejne domy na Woli Justowskiej, były lata że przechodziłem tamtędy kilka razy w miesiącu, ale teraz już od bardzo dawna nie, co najwyżej przejeżdzam samochodem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Specjalnie pokazałam te skromniejsze domy; sama myślałam, że Wola Justowska jest dla wybranych :)

      Usuń
  3. Pamiętam, że byłam kiedyś w tym Muzeum Etnograficznym.
    A zdjęcia ciekawe, bo zróżnicowane.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam w Muzeum Etnograficznym około dwa lata temu.
      Często mają bardzo ciekawe wystawy :)

      Usuń
  4. Patrząc na twojego bloga, widzę, że znasz Kraków jak własną kieszeń. Ja to miasto ostatnio odwiedziłam chyba z 10 lat temu. Dlatego teraz planujemy z rodzinką niedługo znów je odwiedzić. Może polecisz nam jakieś apartamenty na Kazimierzu w Krakowie? Zastanawiam się nad tymi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie znam hoteli czy hosteli, bo w nich nie bywałam. Radzę wyszukać coś w internecie i poczytać opnie na ten temat.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Vanessa to spamer Hanno. Ostatnio wzięli się na taki sposób, oszukiwania filtrów antyspamowych.

      Usuń