środa, 4 kwietnia 2018

Kraków, Kalwaria Zebrzydowska, ogród kościoła Misjonarzy

W tym poście zebrałam zdjęcia, których nie zamieściłam w innych postach, ponieważ było ich za mało na osobny post. Uważam jednak, że zdjęcia wypadły porządnie, dlatego je tutaj zamieszczam.
Poniżej znajdują się zdjęcia Krakowa robione z wieży ratusza. Pięknie wygląda Kraków.

Kościół św. Marka to zabytkowy, gotycki kościół rzymskokatolicki; mieści się na rogu ul. Sławkowskiej i ul. św. Marka w Krakowie.
Bardzo rzadko tu bywam; byłam może najwyżej dwa razy. Jest jakby trochę ukryty między kamienicami.
Na zewnętrznej ścianie prezbiterium, od ul Sławkowskiej, znajduje się kopia (wykonanej około 1500) Golgoty; jest to gotycki krzyż z Chrystusem oraz figury Matki Boskiej Bolesnej i św. Jana Ewangelisty.
 A to bryła kościoła.
 Wracam jeszcze na chwilę do wieży ratusza. Poniżej jest jeden z dwóch lwów, które znajdują się przed wejściem do budynku.
 Poniżej wejście do ogrodu przy ulicy Grodzkiej; znajduje się pomiędzy kościołem św. Piotra i Pawła a kościołem św. Andrzeja. Nie wiem, do którego kościoła należy.
 Jak widać, leżał jeszcze śnieg.
 A to są zdjęcia z mojej wycieczki do Kalwarii Zebrzydowskiej w 2017 roku.
 Poniżej krużganki w klasztorze.
 Zdobienie na drzwiach.
 Poniżej znajdują się dróżki Pana Jezusa i Matki Bożej.
 Dróżki kalwaryjskie są rozmieszczone są na przestrzeni sześciu kilometrów; wkomponowane są w malowniczy krajobraz beskidzki. Dróżki swoją kompozycją topograficzno-architektoniczną przypominają miejsca święte w Jerozolimie. Jest to więc swoista kopia jerozolimskiej Drogi Bolesnej z zespołem kaplic w stylu barokowym i manierystycznym, do odprawiania rozważań o Męce Pańskiej oraz o tajemnicach życia Matki Bożej.
 Każda kaplica jest inna.
 I jeszcze dwa zdjęcia z Kalwarii Zebrzydowskiej.
 A to dwa zdjęcia z Paryża. Jest to budynek sztuki współczesnej - Centrum Pompidou.
Jest to zabawa z kolorem szmaragdowym; żeby była jakaś odmiana.
Na koniec pokazuję jeszcze ogród kościoła Nawrócenia św. Pawła; jest to barokowy kościół rzymskokatolicki Misjonarzy przy ul. Stradomskiej 4 w Krakowie. 
 Moja ulubiona kalina. Nigdy wcześniej nie widziałam osobiście tego krzewu; jest piękny.
Byłam tu w ramach Święta Ogrodów 2017.


14 komentarzy:

  1. Kraków zachwyca o każdej porze roku :)
    Och , do Kalwarii Zebrzydowskiej często jeździ moja mama na pielgrzymki, też chciałabym tam pojechać**
    Kalina kwitła zawsze koło babci domu , więc znam ją dobrze i lubię ten krzew :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie bardzo cenny był wyjazd do Kalwarii Zebrzydowskiej; byłam tam wcześniej tylko jeden raz. Kalina zrobiła na mnie wrażenie - piękne kwiaty:)

      Usuń
  2. Wszystko przepiękne.
    W Kalwarii Zebrzydowskiej nigdy nie byłam, więc szczególnie Ci dziękuję.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalwarii Zebrzydowskiej poświęciłam osobny post, więc zapraszam.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  3. Och jakie cudowne zdjęcia i przepiękne miejsca. Zawsze z ogromną radością wracam do Kalwarii i oczywiście do mojego ukochanego Krakowa.
    Gotycki kościół świętego Marka? dlaczego jeszcze do niego nie dotarłam? Koniecznie muszę go zobaczyć gdy przyjadę podziwiać magnolie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kościoły św. Marka i św. Tomasza są ukryte wśród kamienic;
      szczególnie kościół św. Tomasza - w tym jeszcze nigdy nie byłam.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Piękna ta " mieszanka". Nie byłam nigdy w kościele św. Marka- zachęciłaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam dwa razy w okresie świąt Bożego Narodzenia,
      aby zrobić zdjęcia szopki :) Mają bardzo ładne szopki.
      Pozdrowienia

      Usuń
  5. Piękne miejsca, Kraków zawsze magiczny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo jest miejsc magicznych; tam się najlepiej spaceruje :)
      Pozdrowienia:)

      Usuń
  6. Hi. Beautiful and full story. Beautiful city.
    Greetings

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia. Pojechałabym tam. Widzę sporo bardzo fajnych kadrów, takich kreatywnych, unikalnych. Bardzo mi się to podoba. <3 Cudny post!!! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymieszałam zdjęcia z różnych miejsc;
      dzięki temu nie można się nudzić.
      Pozdrowienia :)

      Usuń