niedziela, 18 lutego 2018

Wiersz ortograficzny z ż i rz: Jarząbek i jarzębina

Jarząbek i jarzębina

Obrażona na jarząbka

jest wielce jarzębina:
skradł me imię szlachetne!
Cóż to za rodzina!

Nie mów, że nieporządna,

wtrąca się jarzyna,
niechaj spór ten rozstrzygnie
dojrzała brzoskwinia!
Jarząbek, jarzębina
to dwa różne imiona,
rzekła na to brzoskwinia,
sporem tym zdziwiona.

Więc nie bądź, jarzębino,

dalej obrażona,
przeproś teraz jarząbka!
Taka moja wola.

Ten wiersz można oczywiście potraktować jako dyktando ortograficzne 💛💛💛

Zapraszam do przeczytania innych wierszy ortograficznych z ż i rz, z ó i u oraz h i ch we wcześniejszych postach.

***Jarząbek to ptak średniej wielkości z rodziny kurowatych.


14 komentarzy:

  1. Jarzębino nie gniewaj się na jarząbka, on ptak, a ty roślina. Każde z Was jest piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ładnie ich pogodziłaś :)
      Ptak i roślina to zupełnie różne istoty.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Często wykorzystuję Twoje wierszyki ortograficzne do pisania sprawdzianów przez wnuki.Dzieci chętnie piszą i utrwalają sobie pisownię a Hania to potrafi szybko się wiersza nauczyć i potem chwali się w szkole na języku polskim by zdobyć szóstkę.Hania to taka mała cwaniara.Dla mnie liczy się jednak to,że coś tam jednak zostanie w pamięci.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bardzo mi miło, że Twoje wnuki korzystają z tych wierszy - to dla mnie duży komplement :)
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Jak ja lubię Twoje wiersze ortograficzne, i już. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Haniu, piękna "ortograficzno - przyrodnicza" poezja.
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Jak uczyłam się ortografii to właśnie na podstawie wierszyków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była taka książka: "Ortografia na wesoło" - pamiętam.
      Korzystały z niej moje dzieci :)

      Usuń
  6. Fajowy wiersz. Jak zawsze przyjemnie się czytało. Twoje wiersze uczą, cieszą, po prosty sprawiają przyjemność. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję. Wspaniale potrafisz mnie na duchu :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Piękny wierszyk ! Bardzo lubię ortografię na wesoło !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń