środa, 14 lutego 2018

Muzeum d'Orsay w Paryżu: Malarstwo i rzeźba (część druga)

Muzeum d'Orsay w Paryżu jest położone na lewym brzegu Sekwany. Zbiory zawierają głównie sztukę francuską z lat 1848–1918: malarstwo, rzeźbę, fotografię oraz meble. Dzieła te są młodsze od tych, które prezentowane są w Luwrze, a starsze od zbiorów Centre Georges Pompidou. Rocznie muzeum odwiedza około 4 miliony zwiedzających. Muzeum znajduje się w dawnym budynku dworca kolejowego.
My najpierw zwiedziliśmy Luwr, a kolejnego dnia to muzeum.
Następnie zwiedziliśmy Centre Georges Pompidou.
W niedawno opublikowanym poście przedstawiłam tylko obrazy impresjonistów; teraz prezentuję malarstwo, rzeźbę.
Statua Wolności w Muzeum d'Orsay


W Paryżu znajduje się także druga paryska Statua Wolności mniejszych rozmiarów. Można było podziwiać ją w Ogrodzie Luksemburskim, obecnie znajduje się w Muzeum Orsay. Czy na terenie Francji znajdują się jeszcze inne repliki Statuy Wolności? Jest ich bardzo dużo, są w ponad 20 miastach.
Obraz Jamesa Tissota: Wieczorny bal
 Georges Lacombe: Narodziny, Miłość, Śmierć
 Obraz Pierra Bonnarda: Barka
 Paul Ranson - tematem tego obrazu jest Czarny Kot.
 Obraz Ferdinanda Hodlera
 Alfred Dlury: Duch nocy
 Georges Clairin: Portret Sary Bernhardt
 Rzeźba: Napoleon na koniu
 Tytuł rzeźby: Taniec.
 Paul Gaguguin: Piękna Angela
Poniżej przedstawiam obrazy impresjonistów
Obraz Paula Signaca
 Obraz Henri-Edmond Crossa
Obraz Theo Van Rysselberghe'a: Wejście do portu
 Obraz Henri-Edmonda Crossa: Cyprysy
 Obraz: Jacht
 Poniżej kilka rzeźb Augusta Rodina.
 Obraz Claude'a Moneta
 Obraz Pierre'a Augusta Renoira
 Obraz Claude'a Moneta
 Zegar w muzeum
 Obraz: Dama w niebieskim kolorze 
 Obraz: Młoda dziewczyna z lalką

14 komentarzy:

  1. Eksponaty naprawdę robią wrażenie... Tym bardziej, że to sama śmietanka artystów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemnie było się przechadzać pośród takiej śmietanki;
      Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Lubię spacerować po Muzeum :) muszę się do tego wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. N pewno warto się wybrać do muzeum;
      i przejść się po Paryżu :)
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  3. Zwiedzałam to Muzeum gdzy byłam w Paryżu w 2000 roku.
    Jest wspaniałe.
    Zapamiętałam też że zwiedzało je mnóstwo dzieci z różnych szkół. Miały tam lekcje rysunku i rzeźby, bo siedziały na podłodze i same usiłowały coś stworzyć.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki widok rysujących dzieci był chyba bardzo uroczy.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Zwiedzałam to Muzeum gdzy byłam w Paryżu w 2000 roku.
    Jest wspaniałe.
    Zapamiętałam też że zwiedzało je mnóstwo dzieci z różnych szkół. Miały tam lekcje rysunku i rzeźby, bo siedziały na podłodze i same usiłowały coś stworzyć.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż chce się lecieć do Francji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z chęcią obejrzałabym to jeszcze raz :)
      Jest tu mnóstwo znanych nazwisk.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. To prawda. Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia.
    Moneta uwielbiam.
    Byłam tam i podziwiałam w 2006 roku.:)
    Moc pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że wszyscy lubią impresjonistów
      Ja bardzo lubię Renoira i Bonnarda.
      Pozdrowienia :)

      Usuń