wtorek, 27 lutego 2018

Wiersz dla dzieci: Karuzela

Karuzela

Uwaga! Marto, Uwaga!

zaraz rusza karuzela,
niech przybiegną szybko dzieci,
Ania, Kasia, Marek, Ela!

Kto usiądzie na koniku?

ja usiądę, woła Kasia,
Kto pojedzie na kaczuszce?
Ja chcę bardzo - woła Basia.
How to Draw Carousel with Horses🎠 Coloring Pages for Kids. Step ...

Jest też słonik z dużą trąbą!
Ja na słoniu - krzyczy Marek.
Na niedźwiadku niechaj siądzie
Stasiu? Józek? - Nie, ja, Darek!

Karuzela już ruszyła!

Nie do wiary! Słoń prawdziwy!
Tygrys, niedźwiedź, kaczka, konik
są prawdziwe - co za dziwy!

Ja się boję - słoń jest miły,

ale tygrys! woła Ela.
Tygrys bardzo jest przyjazny,
niech się kręci karuzela!

Śmigają warkocze Basi,

szybciej, szybciej - woła Mela,
aż Darkowi spadła czapka!
Niech się kręci karuzela!

14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Taki jak karuzela.
      Karuzele zazwyczaj są radosne :)

      Usuń
  2. Jeden z Twoich najlepszych wierszy. Niesamowicie wciągający, przepełniony dziecięcą radością. Czytałam i wspomnienie dzieciństwa i całej jego magii poczułam w serduchu. Jak dla mnie to ten wiersz jest po prostu genialny! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję. Twoje komentarze zawsze są pełne entuzjazmu i radości.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  3. Uroczy i zabawny wierszyk i do tego prawdziwa karuzela na zdjęciu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to karuzela, która była na początku grudnia Na podgórskim rynku.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Uroczy wierszyk. Hmm, mimo zimna dzieciaki jeżdżą na karuzeli.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karuzela - jej zdjęcia były robione w grudniu, ale wiersz nie jest
      związany z żadną porą roku.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Bardzo nostalgiczna rymowanka
    Dziecięcych czasów pamięć utęskniona
    Lecz dziatwa dziś nie dostrzeże karuzelowego wianka
    Zapatrzona w ekran smartfona...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze to napisałeś.
      Ale dzieci kilkuletnie raczej będą chciały przejechać się na karuzeli :)

      Usuń
    2. dziatewki, narybek ludzki
      krzykiem szczerym
      wydmuchując swe płucki
      hołubi te kolorowe bajery

      Usuń
    3. Bardzo ciekawe są Twoje rymowanki :)

      Usuń
  6. Cudny wiersz, jest w nim tyle zabawy i radości!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki właśnie miał być - radosny i zabawny.
      Jak na karuzeli.
      Pozdrowienia :)

      Usuń