czwartek, 4 stycznia 2018

Luwr: Mona Lisa Leonarda da Vinci i inne obrazy

Wiele zagranicznych wycieczek wchodzi do Luwru na krótko, głównie po to, by zobaczyć ten obraz. Robią zdjęcia i wychodzą z muzeum, by dalej zwiedzać inne obiekty. Słyszałam, że najbardziej są z tego znane wycieczki Japończyków.
Słynny obraz Mona Lisa Leonarda da Vinci został namalowany na początku XVI wieku. Uważa się go za największe dzieło artysty, głównie z powodu tajemniczego uśmiechu.
Mnie podobają się również inne obrazy artysty. 



Przedstawiam tu również inne dzieła sztuki z tego samego okresu; jednak nie podaję nazwisk.
Bardzo lubię duże pomieszczenia z ławkami (jak przyjemnie jest usiąść), w których można podziwiać piękne obrazy.
Obraz Leonarda da Vinci: Madonna w grocie.
Obraz Leonarda da Vinci: Św. Jan Chrzciciel.
Obraz Leonarda da Vinci: La Belle Ferroniere.
Obraz Leonarda da Vinci: Dziewica z Dzieciątkiem i Św. Anną (Św. Anna Samotrzeć)
Kolejka przed obrazem Mona Lisa Leonarda da Vinci. Nie była to jakaś wielka kolejka ani tłum ludzi.
Mona Lisa
A teraz pokazuję kilka obrazów bez podawania nazwiska twórcy.


 Poniżej portret Fryderyka Chopina Eugene'a Delacrois






5 komentarzy:

  1. Byłam tam raz. :) Ładne obrazy. Och... Gdybym potrafiła tak malować, jakoś tam potrafię (farbami plakatowymi haha), no ale nie tak. ;D Bardzo ciekawe obrazy przedstawiłaś. Miłego weekendu życzę. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem powinnaś malować, jeżeli potrafisz.
      Ja nie potrafię, przynajmniej nigdy nie próbowałam.
      Serdeczne pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy post.
    Kiedy podziwialiśmy w Luwrze dzieła sztuki, stwierdziłam, że miesiąc nie wystarczy, by je wszystkie zobaczyć.
    Moc pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Gdyby była taka możliwość, chętnie bym skorzystała :)
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  3. Pośród takich dzieł chciało by się żyć, nie tylko je odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń