czwartek, 30 listopada 2017

Wiersz ortograficzny z ó i u: Spór wśród pól

Spór wśród pól
                       
Dnia pewnego pośród pól
wół i muł toczyli spór:
co smaczniejsze, miód czy sól?
może spór rozstrzygnie król.
Król pokazał ręką ul –
miód smaczniejszy niźli sól,
solą jam się kiedyś struł,
wolę miodek, ten od pszczół.

Honey Drawing, honey PNG | PNGWave


Aż tu nagle z dzikich gór,
hen, z daleka, aż zza chmur
biegnie truchtem dziki muł:
o co spór ten? miód czy sól?
sól wyborna – rzecze muł –
miodem jam się kiedyś struł.

I ogłasza tedy król:
więc jest remis: pół na pół,
pół ma miód i pół ma sól!
miód nie wygrał ani sól.


Ten wiersz można oczywiście potraktować jako dyktando ortograficzne 💛💛💛
Zapraszam do przeczytania innych wierszy ortograficznych z ż i rz, z ó i u oraz h i ch we wcześniejszych postach.

8 komentarzy:

  1. Świetne. Idealny wiersz do nauki, a do tego bardzo fajny. Masz wielki talent. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Mam więcej takich wierszy ortograficznych.
    Często są to bardzo zabawne historyjki lub opisy.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak uczyłam się ortografii to mama ułożyła mi taki wierszyk, który pomagał mi zapamiętać co się kiedy pisze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie wierszyki na pewno pomagają. Byłoby dobrze, gdybyś te wierszyk udostępniła :)

      Usuń
  4. Rewelacyjny!! Podziwiam talent :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za przeuroczy komentarz :)
      Jest mi bardzo miło :)

      Usuń