środa, 18 października 2017

Jesień na Wawelu

I znowu przyszła - niechciana. Jej przyjście to koniec wakacji, krótkie dni, długie wieczory.
Najbardziej lubię złotą polską jesień i jej kolory, jej ciepło, promienie słoneczne delikatnie muskające twarz.
Dawniej lubiłam tylko kolory czerwieni, żółci. Teraz lubię również kolory brązowe - takie jakie mają liście dębu.
Jesień to także owoce dyni, jabłek, śliwek i kwiaty - piękne astry, marcinki, czerwone liście winorośli, złote drzewa. 
Jesień to także złote kobierce, szelest liści pod nogami (czytałam kiedyś, że ten szeleszczący dźwięk działa relaksacyjnie). Przyjemnie jest tak sobie poszeleścić. A więc jesień jest chciana czy niechciana?


Zapraszam na spacer :)
 Na wzgórzu jest mnóstwo czerwonych winorośli.

 Widok na Wisłę ze Wzgórza Wawelskiego.
 Suche liście, bardzo lubię ich szelest.
 Niektóre kwiaty jeszcze kwitną; inne zwiędły.
 Wzgórze wawelskie w ciepłych promieniach słońca.

 Widok na Wisłę.
 Podobały mi się te liście kasztanowca, pomimo że zwiędły. Delikatnie rozświetla je słońce.
 Liście prześwietlone przez słońce uroczo się prezentują.
 Mimo jesieni kwitną jeszcze stokrotki.





9 komentarzy:

  1. What a beautiful place, Hanna! Gorgeous Autumn colours and scenery! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. This is autumn on the hill Wawel.
      Wawel is the most important castle in Poland :)
      Greetings :)

      Usuń
  2. Problem leży w przymiotniku. JAKA ma byc ta jesień?! Złota, słoneczna, ciepła, sucha, uśmiechnięta, ukwiecona... Ale może byc też, zimma, mokra, gnijąca, ciemna, pochmurna... Teraz jest pięknie,ale jeszcze w zeszlym tygodniu było mokro,zimno i paskudnie, a po ulicach snuł się smog z niskiej emisji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Więc można powiedzieć, że mamy dwa rodzaje jesieni.
      Tę złotą na pewno lubi więcej osób :)
      Pozdrowienia :)

      Usuń
    2. Więcej! Jest wszak jesień wxzesna, będąca bardziej wysmakowaną wersją lata i jest ta późna, gdy już tylko czeka się na śnieg, zeby przykrył ten smutek.

      Usuń
  3. Cudne kolory polskiej jesieni.
    Piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniałe, że jednak zawsze co roku nadchodzi złota polska jesień.
      Jest to dobry czas, by poprawić swój nastrój przed szarugą jesienną :)
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  4. Jesień jest moją ulubioną porą roku. Nie szkoda mi lata. hehe Bardzo zatęskniłam za Krakowem. Jest tam teraz pięknie, tyle barw. Przepięknie pokazałaś jesienny Kraków. Piękne kadry. Post bardzo fajny, przypomniały mi się moje piękne lata w tym właśnie mieście. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się to, że tak bardzo lubisz jesień. Jesienny Kraków jest rzeczywiście uroczy.
      Pozdrowienia :)

      Usuń