czwartek, 30 sierpnia 2018

Centrum Pompidou w Paryżu; obrazy po 1960 roku

W Paryżu zwiedzaliśmy Centrum Sztuki Współczesnej. Jest ono prawdopodobnie najbardziej znanym na świecie muzeum sztuki współczesnej.
„Będzie zamieszanie” – tak projekt muzeum skomentował ówczesny prezydent Georges Pompidou, który w 1969 roku zlecił jego budowę. Projekt rzeczywiście był niezwykle odważny i mógł wzbudzać kontrowersje. Budynek opleciono kilometrami rur: żółte to instalacja elektryczna, niebieskie to wentylacyjna, a zielone to systemy hydrauliczne. Dodatkowo na zewnątrz umieszczono przeszklone korytarze z ruchomymi schodami. Dzięki temu zabiegowi zmaksymalizowano powierzchnię wewnątrz budynku oraz nadano mu oryginalny wygląd. Centrum oddano do użytku w 1977 roku.
Na pewno warto to zobaczyć.
Poniżej dzieła, które powstały po 1960 roku. Dzieła wcześniejsze pokażę w następnym poście.

Zapraszam do oglądania. Sztuka współczesna wydaje mi się trudna, dlatego powstrzymuję się od komentarzy. Po prostu oglądajmy :)
 W Centrum Pompidou znajduje się muzeum, które mieści ponad 100 tysięcy eksponatów sztuki współczesnej. Dzieła z okresu 1905-1960 prezentowane są na poziomie 5. Możemy tu podziwiać obrazy i rzeźby takich artystów jak Picasso, Kandinsky, Dali, Pollock. Z kolei na poziomie 4 znajdują się dzieła powstałe po 1960 roku (m.in. Andy Warhol, Verner Panton, Anselm Kiefer).
 Warto przyjrzeć się poniższym zdjęciom. Widać tu budynek "odwrócony na lewą stronę". 
Budynek opleciono kilometrami rur: żółte to instalacja elektryczna, niebieskie to wentylacyjna, a zielone to systemy hydrauliczne.
 Ogromny hol.
 Widok na Paryż.

17 komentarzy:

  1. Ależ to wszystko dziwne. To pierwsze co przyszło mi na myśl. Podoba mi się parę prac, no i doceniam kreatywność artystów. A to, co na ostatnim zdjęciu jest całkiem ciekawe. hehe Bardzo podoba mi się post, bo jest pełen dziwności, a ja lubię zobaczyć cos po raz pierwszy, coś zupełnie nieznanego. :)Dziękuje i cieplutko pozdrawiam. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, można tu zobaczyć mnóstwo dziwności.
      Ostatni eksponat jest zagadką również dla mnie.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Każdy może znaleźć tu dla siebie coś ciekawego :)

      Usuń
    2. Warto zwiedzić to muzeum ze względu na eksponaty, których
      nie można fotografować :)

      Usuń
  3. Byłam w Centrum Pompidou w 200 roku. żwiedziłam je bardzo dokładnie i zrobiło na mnie duże wrażenie.
    Ale nie przepadam za sztuką współczesną.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie przepadam za sztuką współczesną. Były tu jednak obiekty - nie można ich było fotografować - cudowne :)

      Usuń
  4. I don't like contemporary art, but I consider interesting.
    Happy week!

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam tam w 2006 roku. Jest co oglądać, ale przyznaję, nie jestem miłośniczką sztuki współczesnej.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Córka nalegała; bardzo zaciekawił ją ten budynek bardzo oryginalny :)

      Usuń
  6. Super to zostało opisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń