wtorek, 16 lutego 2021

Wesolutka górka: Wiersz o zimie dla dzieci

 Wesolutka górka


Pada śnieżek, pada,

i na górkę spadł.

Każdy mały dzieciak

bardzo z tego rad.


Kolorowe dzieci

spływają po śniegu

na sankach i listkach.

Dużo z tego śmiechu!


Bałwan się zadziwił

tym radosnym śmiechem,

co na górce się niesie

wesolutkim echem!


Patrzą na swe dzieci 

mamy i tatkowie.

Zjeżdżajcie na sankach!

tak berbeć im powie.


Wesolutka górka

- zwą ją przedszkolaki.

Nie tylko maluszki,

zwą ją tak szkolniaki!





34 komentarze:

  1. Świetny tekst! Myślę, że świetnie brzmiały również jako piosenka dla przedszkolaków czy najmłodszych szkolniaków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam nic przeciwko temu, żeby z wiersza stworzyć piosenkę :)

      Usuń
  2. Dobrze, że zima rozweseliła dzieciaki, a i wierszyk wesoły bardzo:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza zjazdy na sankach rozweselają dzieci.
      Dziękuję :)

      Usuń
  3. W tym roku mamy zimę na jaką od dawna czekały dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż mi się buzia sama zaczęła śmiać podczas czytania tego wiersza. Jest bardzo "tegoroczny". Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tegoroczny śnieg, tegoroczna górka, tegoroczne dzieci...
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  5. Śliczny wierszyk, bardzo radosny. Cieszy mnie, że tylu cieszy się na śnieg, że się bawią, że wykorzystują dar natury, bo pozwoliła ona nam tym razem pobawić się jej białą wersją. :)))) Zdjęcie piękne, pozdrawiam. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, nareszcie biała zima ze śniegiem. Dla dzieci to wielka frajda.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Jak zawsze uroczy wierszyk. Przeniósł mnie w okres dzieciństwa.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak można to określić. Któż z nas nie zjeżdżał na sankach.
      Pozdrawiam, Łucjo, cieplutko :)

      Usuń
  7. Wiersz uroczy:)))ale ja już się zimą nacieszyłam i tęsknię za cieplejszymi dniami:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo te cieplejsze dni mają nadejść.
      Pozdrawiam, Reniu, cieplutko :)

      Usuń
  8. Ja zawsze czytam Twoje wierszyki dzieciom, bo one są najlepszymi recenzentami :) Bardzo im się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Haniu
    Zima u mnie sobie już poszła.
    Pozdrawiam zatem powiewem przedwiośnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dziś słonecznie i ciepło - wiosna!
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Śliczny wierszyk, wesolutki jak wesoła górka!
    Pozdrawiam weekendowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być wesoło. Mam nadzieję, że weekend będzie udany :)

      Usuń
  11. Bardzo wesoły wierszyk :D Super napisany :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna zimowa poezja dla dzieci.
    Z pewnością dzieci z radością witają zimę
    Dzieci naprawdę nie znają sezonu w grze.
    Rozmowa i radość zawsze barwiły ich palce
    Dbaj o siebie zimą
    Miłego dnia
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci są szczęśliwe, gdy jest śnieg i mogą zjeżdżać na sankach.
      Wonderful day, greetings :)

      Usuń
  13. Cudowny wiersz :) U mnie dzisiaj się zrobiło wiosennie na zewnątrz :)

    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U mnie już od kilku dni wiosna - słonecznie i ciepło.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Rewelacyjny wiersz idealny dla dzieci. Szkoda, że znalazłam go dopiero dziś, ale będzie na następną zimę 😊
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyda się, jeśli będzie śnieg, ale właściwie zimą bez śniegu też można go czytać.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. We go out into the world in search of our dreams and ideals. Often we put in the inaccessible places what is at hand.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. And what are your dreams and ideals?
      Greetings from Poland :)

      Usuń
  16. May Our Mother Mary Most Holy, cover us with her Holy Mantle of love, protection and mercy! Our Lady Pray us amen! 🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale zgrabniutki wierszyk Ci wyszedł. Muszę go nauczyć moją wnuczkę. Tegoroczna zima sprawiła, że pierwszy raz mogła śmigać na saneczkach. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy cieszyliśmy się śniegiem, zwłaszcza dzieci.
      Uściski dla wnusi :)

      Usuń