piątek, 10 lutego 2017

Wiersz ortograficzny z ż i rz: Wątpliwości gżegżółki

Wątpliwości gżegżółki

Panienka gżegżółka, nie bacząc na mżawkę,

zaaranżowała tajemne spotkanie
z żurawiem, zapraszając go nad sadzawkę

Życia mojego i zamążpójścia to sprawa!

Miejże litość nade mną, żurawiu, to ważne
Poradź, bo wątpliwości zalała mnie lawa!

Czy jarząbek, twój kompan, na męża się nada?

Żarliwie mi się oświadczył z wieczora
Najdroższy żurawiu, jaka twoja rada?

To życzliwy młodzian, przyjmij go, gżegżółko,

zakochany w tobie, miłość w nim się żarzy,
szczęśliwa z nim będziesz, droga przyjaciółko!


* Gżegżółka to lokalna nazwa kukułki




Ten wiersz można oczywiście potraktować jako dyktando ortograficzne 💛💛💛

Zapraszam do przeczytania innych wierszy ortograficznych z ż i rz, z ó i u oraz h i ch we wcześniejszych postach.




10 komentarzy:

  1. W życiu bym nie wiedziała, że gżegżółka to kukułka:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dowiedziałam się o tym niedawno.
      Dziękuję za odwiedzanie mojego bloga :)
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Od samego czytania poczułem ból rzycia ;)
    A swoją drogą to per gżegżółka wołałem przez lata na... jaskółkę brzegówkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że nie lubisz ortografii. Tym bardziej sobie cenię Twoje odwiedziny :)

      Usuń
    2. To jest nielubienie obopólne, w zasadzie to już można mówić o "rozkładzie pożycia" ;-)

      Usuń
  3. Gdyby to było dyktando, to wielu by zrobiło sporo błędów . Wierszyk mi się bardzo podoba i jest pomysłowy :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowa.
      Zawsze będą tacy, którzy zrobią błędy, ale będą też ci,
      którzy napiszą poprawnie :)

      Usuń
  4. Rewelacyjnie się go czyta na głos!:))
    Buziaki!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoje komentarze :)
      Serdeczne pozdrowienia :)

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń