sobota, 28 września 2013

Wiersz o jesieni dla dzieci: Wiersz o kasztanach

Wiersz o kasztanach

Wśród liści kasztany,

brązowe kasztany,
a każdy z kasztanów
jak namalowany

Błyszcząca twarzyczka

śmieje się z daleka,
Właśnie spadł z gałęzi
i na ciebie czeka




I nie przejdziesz dalej,
nim go nie podniesiesz
- taka moc kasztanów,
gdy nadchodzi jesień

Może czarodziejska

jest ta moc i siła?
Nikt ich nie omija,
a każdy się schyla

Błyszczące kasztany,

brązowe kasztany
- i musisz je podnieść.
Świat zaczarowany



16 komentarzy:

  1. Wiesz co kocham jedynie w jesieni?
    Kiedy z drzew spadają lśniące kasztany, po polach palą się ogniska z łęty ziemniaków a na drzewach złocą się liście...
    Spodobał mi się Twój wiersz.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogniska na polach mają ogromny urok. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. uwielbiam kasztany ;) jak byłem mały często zbierałem ich wieeelkie ilości :D
    Wspniały, ciepły wiersz ;) Tyle w nim radości, uśmiechu :) I każde słowo idealnie tutaj wkomponowałaś ;) Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No coś w tym jest, że rzeczywiście musisz kasztana podnieść z ziemi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach te kasztany, zatrzymają nas... ale to miłe:)
    Bardzo miły wiersz. Pozdrawiam Haniu

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny wiersz.........też w tym roku je zbierałam dla wnusi i trzymałam w ręce ale nie zrobiłam im ani jednego zdjęcia a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten wiersz zawiera całą prawdę o kasztanach i jesieni...jak byłam młodsza wracałam przez jesienny pak ze szkoły i zawsze jakiś kasztan zamrugał do mnie oczkiem...dziś troszkę starsza też lubię zbierać kasztany i czuć ich energie w swoich dłoniach:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. spodobał mi się wiersz. Lubię kasztany w każdym kącie mam ich pełno:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny "kasztanowy" wiersz. Teraz kasztany nie czekają pod drzewem. Mają swoją wartość - 50 groszy za kilo. To proza poezji życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, że nie wiedziałam, że taka jest ich cena.

      Usuń