poniedziałek, 1 maja 2017

Zdjęcia kwitnących drzew i krzewów

A ja znowu o wiośnie. Najbardziej lubię kwitnące drzewa. Nie znam ich nazw, ale to przecież nie jest takie ważne. Zebrałam zdjęcia drzew, które już miałam, część z nich zrobiłam kilka dni temu.
Lubię drzewa, które mają śliczne kwiaty, jakby różyczki, jak na poniższym zdjęciu.
Pokażę również bzy, forsycję. magnolie, jaśmin i kilka innych drzew i krzewów.


 Zdjęcia robiłam w różnych częściach Krakowa. Niektóre były robione wczesną wiosną, pozostałe później.
 Pamiętam, że to drzewo - poniżej - zakwita najprędzej.
 Forsycje również zakwitają bardzo szybko.
 Takie piękne drzewa nastrajają romantycznie.

rozhuśtały się

w porannym wietrze słowa
moje wiosennie
 Na tym zdjęciu jeszcze pąki magnolii,
 a te - robione na Wawelu około tydzień wcześniej - są już w pełnym rozkwicie.
 Miło się zanurzyć w różu tych drzew.
 To jest zdjęcie jaśminu, które robiłam w warszawskich Łazienkach; tylko to jedno zdjęcie, reszta była robiona w Krakowie.



14 komentarzy:

  1. Kochana,piękne zdjęcia, i natychmiast zrobiło się weselej i cieplej. Najbardziej jednak chyba kocham magnolie... Serdeczności posyłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, najładniejsze są magnolie.
      Ale inne drzewa również są urocze.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Te "jakby różyczki", to wiśnie japońskie vel ozdobne które (jak sama nazwa wskazuje) pochodzą z Chin ;)
    W materiale pojawia się jeszcze śliwa mirabelka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te jakby różyczki - wiśnie japońskie są bardzo ładne. Mirabelka ma kwiaty delikatne i zakwita najwcześniej. Dziękuję za objaśnienia :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Haniu przepiękne zdjęcia. Kocham wiosnę, jej kolory. Pozdrawiam cieplutko i miłej majówki życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To najpiękniejsza pora roku; na nią zawsze czekam :)
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  4. Dla mnie nie są ważne nazwy, tylko widok kwitnących drzew i krzewów. Wszystkie są śliczne i za to kocham wiosnę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. W pełni się z Tobą zgadzam.
      Widok pięknych drzew jest najważniejszy. :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Oglądając Twoje piękne zdjęcia, cudowne kwitnące drzewa i krzewy nie zwracam uwagi na ich nazwy. Z uwagą przyglądam się magnoliom z Wawelu, mam wrażenie, że w tym roku kwiatów jakby mniej. Zauważyłam opadłe kwiatostany na ziemi ale patrząc na gałęzie to się zauważa.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kwiaty magnolii nie wyglądały dorodnie i pięknie.
      Przymrozek zostawił na nich swój ślad.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Cudne obrazy Haniu. Bardzo lubię okres gdy drzewa zakwitają, takie widoki robią ogromne wrażenie. Czekam kiedy i u mnie w końcu pąki się rozwiną. Na razie rozkwita magnolia i tawuły. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wielką przyjemnością obejrzę Twoje kwiaty, zwłaszcza magnolie.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Pozytywnie i kolorowo. Lubię kwitnące drzewa, a jeszcze jak ładnie pachnie, to już w ogóle jest niebiańsko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, zapomniałam o zapachu. Zapach jest bardzo ważny wiosną.
      Bez zapachu nie byłoby wiosny :)

      Usuń