czwartek, 29 października 2020

Październikowe Wawelskie Wzgórze

 Słoneczny Wawel zupełnie jeszcze niejesienny, chociaż była to końcówka października. Bluszcz całkiem zielony, tylko gdzieniegdzie czerwieniły się pojedyncze liście. Niektóre drzewa ze swoimi drobnymi, jasnozielonymi listkami sprawiały wrażenie jakby dopiero co zakwitły wiosennie. Jedynie kwiaty nie zawiodły - niektóre dumnie przekwitające, inne jeszcze w pełnym rozkwicie. Im poświęciłam najwięcej uwagi. Kwiaty zachwycały - ciepłe, słoneczne, złotojesienne z pszczołami buszującymi pomiędzy nimi.

Oto efekt mojego spaceru:




28 komentarzy:

  1. Hanno!
    Jestem zachwycona Twoimi zdjęciami. Podziwiam je kolejny raz. I chociaż jest październik na Wzgórzu Wawelskim kwitnie jeszcze tak wiele kwiatów. Podziwiam zwiewną Gaurę lindheimeri, i rosnący na dziedzińcu wawelskim bluszcz pospolity ‘Erecta’.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wielość kwiatów zachwyciła mnie; tu nie odczuwa się jeszcze jesieni.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Na Wawelskim Wzgórzu byłam w tym roku bodajże w czerwcu lub lipcu.
    Nigdy nie miałam okazji obserwować tego miejsca podczas jesieni,
    więc dziękuję za fotorelację :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wawel jesienią jest piękny, zachwycają piękne przekwitające kwiaty
      i te jeszcze w pełni kwitnące.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Nie byłam jesienią na Wawelu, a zdjęcia pokazują, ze o każdej porze tam pięknie, może pokażesz także zimą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będzie puszysty śnieg bez wielkiego mrozu, to pewnie tak.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  4. Jeszcze całkiem zielono, jak na październik, choć czuje się już tchnienie jesieni...

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia. Kraków w jesiennej odsłonie wygląda wspaniale.
    Od dawna zachwycają mnie takie ściany przyozdobione bluszczem, bądź winobluszczem.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej lubię czerwony bluszcz. Kraków jest piękny.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Wspaniały spacer:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było kwieciście i słonecznie.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Witaj snującą się nostalgią Haniu
    Na Krakowie byłam, gdy obchodzono rocznicę wybuchu Powstania Listopadowego
    Pozdrawiam uśmiechającym się za oknem wyjątkowym księżycem, nazywanym blue moon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny jest ten księżyc.
      Czas wybrać się do Krakowa.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Piękne, o każdej porze roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastyczne królewskie wzgórze.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Teraz sobie uświadomiłam, że nigdy nie odwiedzałam Krakowa jesienią, najpóźniej we wrześniu. Dlatego i te obrazki są dla mnie nowością. Pozdrawiam, Haniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Październik to zaledwie jeden miesiąc od września.
      Jednak jesienią wszystko szybko się zmienia.
      Pozdrawiam, Tereniu :)

      Usuń
  10. piękne zdjęcia, zwłaszcza niebieskie kwiatuszki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że niebieskie kwiaty są urocze.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Wow, aż mam ochotę sama się wybrać do Krakowa! Przepiękne zdjęcia *.*

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam wrażenie, że uchwyciłaś każdy detal przyrody nieopodal Wawela :) Oczywiście, zdjęcia są przepiękne i aż chciałoby się ponownie pojechać do Krakowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się sfotografować przede wszystkim kwiaty.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Haniu, zaczarowałaś mnie tymi zdjęciami. Przepiękne ujęcia.:)
    Jestem pod wielkim wrażeniem.
    Ach, Kraków...
    Pozdrawiam Cię jesiennie.

    OdpowiedzUsuń