wtorek, 29 września 2020

Jarzębina w bieli?: Wiersz o jesieni dla dzieci

Jarzębina w bieli?


Znudziła mi się czerwień,

jarzębina rzecze,

wolałabym białe

lub różowe kwiecie.


Chciałabym być jak jabłonka

caluteńka w bieli,

na ten biały kolor

serce się weseli!


Jarzębina wzdycha:

być jak panna młoda,

ta biała sukienka

wdzięku mi też doda.


Droga jarzębino,

zerknij do lusterka!

pięknie ci w czerwieni.

Jarzębina zerka.


Jestem piękna jak maki

i czerwona róża.

Chyba we mnie naprawdę

jest uroda duża!






36 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i jesiennie, choć jeszcze słonecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Pięknie i na czasie:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie Haniu! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! A czerwień ma swoje uroki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerwień jest piękna; jarzębina w końcu to zrozumiała :)

      Usuń
  5. Pamiętam jak za dzieciaka robiłam korale z jarzębiny :) Świetny wiersz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny wierszyk. Podziwiałyśmy dzis jarzębine z córką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc trafiłam z tematem wiersza :)
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Beautiful rhymes about plants and flowers.
    The beautiful flowers in bloom make the atmosphere more cheerful
    Have a nice day
    Regards

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Writing about flowers in bloom is so nice during autumn days.
      Have a great day :)

      Usuń
  8. Piękne są Twoje wiersze, czyta się je z wielką przyjemnością!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alino, Twoje prace również ogląda się z wielką przyjemnością.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Witaj słonecznie Haniu
    A ja kocham czerwień. Więc pozostań czerwona jarzębino
    Dzisiaj święto Aniołów Stróżow.
    Niech Anioł otula Cię swoim opiekuńczym skrzydłem każdego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jarzębina w końcu pokochała swoją czerwień.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Kolejny zgrabny, wpadający w ucho wierszyk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyszedł czas na wiersze o jesieni - stąd jarzębina.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Pięknie napisany wierszyk :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komplement.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Uroczy, a wracając do "białej jarzębiny", to kiedyś(w wieku 6-7 lat) byłam przekonana, że rosnące przy bloku śnieguliczki to jakieś jej odmiany.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są do siebie bardzo podobne, jeśli chodzi o wielkość owoców.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  13. Prześliczny wierszyk.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  14. Haniu, znowu nadrabiam zaległości.
    Twoje wierszyki są cudne.:)
    Kilkanaście już wpisałam sobie do zeszytu, by kiedyś przeczytać je Wnusi. Marzę o tym...
    Serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Wnusi się spodobają. Dziękuję za miłe słowa.
      Serdeczności przesyłam :)

      Usuń
  15. Piękna kamienica z ciekawą historią:-)
    Piwnicę pod Baranami znam tylko z przekazów TV.
    Pisze tutaj, bo blogger robi dziś dziwne rzeczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też Blogger robi dziwne rzeczy.
      Pałac jest rzeczywiście piękny.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  16. Moje oczy też cieszy uroda jarzębiny. A jej dojrzały kolor cudny!

    OdpowiedzUsuń