poniedziałek, 4 maja 2020

Tak zwane faktury

Zdjęcia nazywane przeze mnie "fakturami" zbierałam przez kilka lat. Pochodzą one głównie z Krakowa oraz z Torunia - mojego rodzinnego miasta. Fotografie przedstawiają głównie drzwi zabytkowych portali. Są tu też zdjęcia przyrodnicze - głównie drzew. Ciekawa jestem Waszej opinii. Jest także malarstwo z Centrum Pompidou w Paryżu.
Zapomniałam o tych zdjęciach, ale ostatnio pomyślałam, że może to być materiał na posta.
Poniżej zdjęcia z bardzo krótkim opisem. Zapraszam.


Zdjęcie wejścia do katedry na Wawelu:
Kościół Świętych Janów w Toruniu na trzech zdjęciach poniżej.
Poniżej drzwi wejściowe do gotyckiej katedry:
Fragment ołtarza w Katedrze Świętych Janów w Toruniu:
Prawdopodobnie część portalu w Krakowie; szczegółów nie pamiętam:
Drzwi - wejście do klasztoru w Kalwarii Zebrzydowskiej:

Wybaczcie, ale pochodzenia tego portalu nie pamiętam:
Fragment murów obronnych Krakowa:
Posadzka przed Kościołem Mariackim:
Mury obronne - część Bramy Floriańskiej:
Mur Kościoła Wniebowzięcia NMP w Toruniu:
Skąd pochodzi ten portal nie pamiętam; prawdopodobnie z Torunia:
Sklepienie sali Baltazara Fontany w Kamienicy pod Gruszką w Krakowie:
Sklepienie z kościoła p.w. św. Trójcy w Opolu:
Sklepienie w poznańskiej farze:
Część Barbakanu w Krakowie:
Fragment murów obronnych Krakowa:
Mur zamku w Ojcowie:
Centrum Paryża:
Centrum Pompidou w Paryżu. Poniżej trzy "obrazy" po 1960 roku:


Obraz w Luwrze w Paryżu:
Centrum Kongresowe ICE w Krakowie:

Posadzka w Centrum Administracyjnym Nowej Huty:
A poniżej faktury przyrodnicze.
Ślady gołębich pazurków na śniegu:

Drzewo w Parku Lotników Polskich w Krakowie:

Skała w dolinkach podkrakowskich (ze znakiem szlaku):
Stare uschnięte drzewo, które jest efektem niszczącej pracy bobra:
Kwiaty magnolii:

20 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Thanks for your comment.
      I'm very glad that you like it.
      Have a nice week :)

      Usuń
  2. Fantastyczny post, nietuzinkowe zdjęcia. Wiesz, że ja też coś mam w swych zbiorach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może opublikujesz swoje. Chętnie obejrzę.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Lubię wszystkie tekstury. Zwłaszcza motyw rzeźbiarski w katedrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy.
      Ja również lubię ten motyw :)

      Usuń
  4. Ja też lubię różne faktury. Mój blog znajdziesz teraz pod adresem magdatul-fan.blogspot.com.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnością zajrzę na Twojego bloga.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Fantastyczne zdjęcia! A to z magnolią? Rewelacyjnie wyszło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Prawdę mówiąc, uważam, że inne są bardziej interesujące,
      ale to również uważam za udane.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Kwiaty magnolii są przepiękne :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ok, ja już muszę być naprawdę skrzywiona, skoro myślałam, że chodzi o faktury - dokumenty księgowe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słowo: faktury tak się najczęściej kojarzy,
      więc nie musisz uważać się za skrzywioną :)

      Usuń
  8. Interesting photos! Thank you for sharing :)

    https://sarahrizaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks fr your comment.
      I'm happy to your interesting :)

      Usuń
  9. Hi! Interesting post. Thanks for sharing.
    Have a nice day!

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjne faktury. Wspaniałe zdjęcia Haniu.
    Masz bystre oko.:)
    Serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, Basiu, za miły komentarz - za bystre oko itd.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń