niedziela, 23 kwietnia 2023

Magnolie na Wawelu 2023

 Wiosenny mróz zrobił swoje. To nie te same magnolie co przed rokiem, dwoma czy kilku laty. Poszarzałe kwiaty, sczerniałe płatki. Na zdjęciach tego tak bardzo nie widać, bo wybierałam tylko najładniejsze kwiaty, a poza tym świeciło słońce, które łagodziło tę szarość. Musicie mi uwierzyć na słowo. Miałam nadzieję, że się uchronią przed mrozem, że Wawelskie Wzgórze zdziała cuda.


Jest mi przykro, jestem przygnębiona tym, co zobaczyłam. Nie było ludzi fotografujących się przed drzewami. Słyszałam tylko jedną panią, która mówiła do swojej córeczki, że ładne kwiaty. Wiele magnolii w ogóle nie zakwitło, tak było w ogrodzie kuzynki mojego męża. Może należy się cieszyć, że te na Wawelu w ogóle zakwitły. Zapewne w przyszłym roku płatki znów będą lśniące, bladoróżowe i delikatne.




























38 komentarzy:

  1. Na zdjęciach wyglądają pięknie:)))niestety jak już napisałaś mróz zrobił swoje:(((Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mróz zrobił swoje, choć na zdjęciach tak bardzo tego nie widać.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. W żadnym roku moja domowa, tulipanowa, nie wyglądała tak strasznie jak teraz!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapryśna pogoda nie sprzyja magnoliom, ale i tak są cudowne, zwłaszcza w Wielkopolsce:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie w Wielkopolsce nie było dość dużego mrozu w kwietniu :)

      Usuń
  4. Mimo wszystko cieszą oczy. A na Wawelu jak zawsze mnóstwo turystów.
    Myślę, że te kwitnące na biało wyglądają lepiej.
    U mnie jeden odległy sąsiad ma na biało kwitnącą magnolię, wydaje mi się, że drzewo się rozrosło, a kwiaty są nawet piękniejsze niż w ubiegłym roku.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda była ciepła i słoneczna, dlatego ludzi i wycieczek mnóstwo.
      Może tylko na południu Polski był ten mróz.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Tęsknię za zaprezentowanymi przez Ciebie widokami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będziesz miała okazję jeszcze podziwiać takie widoki.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Och to samo spotkało magnolie u mojej mamy, kwiatki takie nijakie, oklapniete, właśnie szarawe. Aż smutno było patrzeć. Miałam nadzieję, że przetrzymają, ale mróz chwycił gdy pąki byly na wpół rozwinięte, nie miały szansy :(. Szkoda ogromną.
    A zdjęcia i tak wyszły śliczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to wrażenie: szarość, niby są różowe, ale ten róż jest nijaki i szary.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia! U mnie w ogrodzie magnolie dopiero zaczynają kwitnąć. Na szczęście przetrwały mróz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałaś szczęście, że przetrwały mróz.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Świetne zdjęcia. W moim mieście pogoda też dała im się trochę we znaki, ale i tak są piękne. Magnolie to prawdziwy cud natury... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mimo tych przypaleń ja jestem zachwycona Twoim postem i zdjęciami! Kwitnące magnolie Soulange’a na Wzgórzu Wawelskim są jak niezapomniany seans. Czasem przychodzi przymrozek i czar pryska. Droga Hanno, nic na to nie poradzimy.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czar prysł w tym roku, ale masz rację - nic na to nie poradzę.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Kraków jest jednym z moich ulubionych miast, tuż obok Wrocławia i Poznania.
    Magnolie są piękne. W naszym ogrodzie też mamy jedną, ale w tym roku tak pięknie nie zakwitła :( przymrozki zrobiły swoje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo jak na Wawelu, magnolia jest bardzo marna, poszarzała ze sczerniałymi płatkami :)

      Usuń
  11. Pięknie kwitną te magnolie :D Pozdrawiam ❤

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj końcówką kwietnia Haniu
    U mnie już dawno magnolie przekwitły. A Wawel w ich towarzystwie jak zawsze zachwyca. Szkoda tylko, że to krótka chwila.
    Pozdrawiam nadzieją na lepszy, radośniejszy maj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem w jakim regionie Polski mieszkasz, dlaczego magnolie u Ciebie tak dawno przekwitły.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Byłam na Wawelu 11 kwietnia ale wtedy jeszcze magnolie nie kwitły...
    Ale i tak było pięknie...
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety czasem pogoda płata figle i nie pozwala kwiatuszkom pokazać całego swojego piękna. Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku będzie ładniej, to może i wybiorę się na Wawel, żeby podziwiać je na żywo :). Na Twoich zdjęciach i tak wyglądają cudnie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno warto wybrać się na wawelskie hanami. Dobrze, że magnolie wyglądają pięknie pomimo mrozu :)

      Usuń
  15. Do Krakowa mam blisko, ale jakoś nieskoro jechać. To wszystko przez chorobę!
    Wiosenna roślinność, zieleń cudna cieszy oko i serce raduje, tak jest u mnie:)
    Serdeczności zostawiam, życząc zdrówka i pogody ducha:)
    Zapraszam na mojego bloga także:)
    https://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam na Twoim blogu, ostatni post jest uroczy.
      Życzę zdrowia :)

      Usuń
  16. Piękne magnolie, Wawel wiosną jest cudowny :D

    OdpowiedzUsuń
  17. This flowers are so beautiful and yes spring is lovely
    https://www.melodyjacob.com/2023/05/how-to-know-that-you-are-addicted-to-nzu.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melody Jacob, thanks for your comment.
      Best regards :)

      Usuń
  18. Cudowne połączenie! Ojej i jeszcze tak kocham magnolie :D Będę je kiedyś mieć w ogrodzie.
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam
    Zostawiam link do siebie ;) Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój ogród na pewno będzie piękny.
      Pozdrawiam :)

      Usuń