czwartek, 15 listopada 2018

Wspomnienia z Bali część 1/3

W tym roku wakacje spędziliśmy na indonezyjskiej wyspie Bali, która jest położona jest blisko Kambodży czy Tajlandii. Moim zamiarem jest pokazanie zdjęć z różnych stron wyspy.

Chyba najciekawszym dla mnie zagadnieniem jest równonoc. Dzień i noc trwają tu tak samo długo. Wschód słońca następuje 
o godzinie szóstej, a zachód o osiemnastej. Ściemnia się bardzo szybko.
Tak więc dni są są bardzo krótkie.
Zapraszam do oglądania zdjęć.
Jest tu sporo świątyń, ale "odkrytych", bez zadaszenie; nie są to zadaszone budynki.
Miasteczko, w którym byliśmy kilka dni, nazywa się Ubud.
Jest tu mnóstwo samochodów. Mnóstwo motorów prowadzonych przez kobiety. Z tyłu, za ich plecami sadza się dzieci - bez żadnych obaw o bezpieczeństwo. Dzieci siedzą spokojnie, ale to oczywiście niczego nie usprawiedliwia.
W dalszym ciągu Ubud.

12 komentarzy:

  1. 12 godzin to w sam raz na życie, potem jeszcze kilka na zabawę przy ognisku i można iść spać! ;)
    Nie dziw że bie tęsknią za zmianą klimatu.
    A bezpieczeństwo? Sądzę że my, biali ludzie zbyt fetyszyzujemy bezpieczeństwo, chyba nie warto. Owszem, czasamu zdarzają się wypadki, ale u nas też pomimo niewiarygodnie wyostrzonych przepisów.
    A wakacje świetnie! Nie ciągnienie tam, ale cieszę suę że mogłem zobaczyć te tereny twoimi oczami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też najbardziej negatywną stroną tego wyjazdu była równonoc.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Oj kobieto, ale miałaś egzotyczne wakacje:)
    Opowiadaj, jak długo się leci, gdzie jest przesiadka i czy byliście z biurem podróży?
    Jak wygląda sprawa klimatu? Czy jest to duży przeskok, czy spokojnie można się dostosować?
    Bardzo chciałabym kiedyś odwiedzić Bali.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie byliśmy z biurem podróży. Mąż załatwił wszystkie hotele przed wyjazdem.
    Do zmiany czasu można się dostosować.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ to wszystko ciekawe.
    Dzięki serdeczne za zabranie mnie na Bali!!!Najpiękniejsze zdjęcie pierwsze i trzecie od góry.
    Pozdrawiam pięknie

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello Hanna!
    Beautiful photos! Bali must be very beauty.
    Greetings

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks, Tania. It is very beautiful iceland.
      Greetings :)

      Usuń
  6. Jestem pod wrażeniem Waszej podróży.Taki wyjazd mnie by odpowiadał.
    Znajoma była i cały czas przebywali na plaży lub na basenie.
    To nie dla mnie.
    Mam nadzieję, że napiszesz ile trwa lot i czy jest bardzo parno.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lecieliśmy bezpośrednio z Warszawy i lot trwał około 14 godzin.
      Byliśmy na przełomie lipca i sierpnia. W tej okolicy nie jest parno.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Hanno, bardzo dziękuje za odpowiedź.
      Jednak przeraża mnie te 14 godzin lotu, podziwiam Cię.
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Bardzo egzotyczne wakacje. Bali jest na naszej liście marzeń podróżniczych.
    14 godzin mnie nie przeraża, ale trochę boję się chorób tropikalnych.
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń