niedziela, 5 lipca 2015

Koncert Szalom na krakowskim Kazimierzu: ulica Szeroka

Koncert Szalom na ulicy Szerokiej na krakowskim Kazimierzu jest zakończeniem Festiwalu Kultury Żydowskiej; przybywają na niego ludzie z całego świata. Jest co roku w sobotę o godzinie 18 w pierwszy weekend lipca.
A wszystko to w otoczeniu nastrojowych kamieniczek Kazimierza.
Specyfika tego koncertu polega na tym, że każdy czuje się tu swobodnie. Ludzie siadają na ulicy, słuchają, jedząc w restauracjach czy kawiarniach, spacerują, jeśli się da; i oczywiście tańczą.
Na początku koncertu jest raczej spokojnie - ludzi mniej, mniej tańca. Atmosfera rozgrzewa się z czasem; tańczą ludzie w każdym wieku, grają coraz lepsze zespoły, muzyka staje się coraz bardziej taneczna i skoczna.
Te zdjęcia były robione na początku koncertu, gdy ludzie byli jeszcze niezbyt chętni - rozgrzani do tańca.
Na każdy koncert przybywa dużo rodzin z dziećmi, nawet całkiem malutkimi. Rodzice kołyszą je w ramionach w rytm muzyki. Starsze dzieci z przyjemnością tańczą.
Poniżej artyści na scenie.
Występujące zespoły można było zobaczyć na telebimie. Można też było zobaczyć widownię.
Późnym wieczorem całkowicie zmienia się nastrój ulicy. W światłach lamp wszystko nabiera blasku, staje się bardziej intensywne i kolorowe. Ludzie tańczą spontanicznie i z radością.



22 komentarze:

  1. Oglądałam koncert w tv. Jakże ci zazdroszczę uczestniczenia w nim na żywo. Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem zadowolona, że byłam; bardzo fajna atmosfera :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie klimaty. Pozostaje mi tv i net. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie zdążyłam na ten koncert, a widać sporo straciłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo jeszcze przed nami koncertów w Krakowie - inne, ale też ciekawe :)

      Usuń
  4. Wspaniała impreza, aż by się chciało również tam być! Fajna relacja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Na krakowskim Kazimierzu bywałam, ale nigdy na takiej wspaniałej imprezie. Świetna relacja. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tej imprezie a szkoda. Bardzo udany fotoreportaż! Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zawsze bardzo ciekawie piszesz, no i tym razem w dodatku o moim ulubionym miejscu na Ziemi, dzięki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ulubione miejsce dla wielu osób.
      Miła jesteś dla mnie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Bardzo fajna jest żydowska muzyka i na żywo super posłuchać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, a szczególnie w takim wyjątkowym miejscu :)

      Usuń
  9. Ludzie biegają na koncerty wielkich sław; jeżdżą niemal po całym świecie, a ja chętnie wybiorę się w przyszłym roku, bowiem pierwszy raz słyszę o takim koncercie, a uwielbiam żydowskie klimaty :) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, to bardzo wartościowe koncerty.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Widzę, że Kraków jest bardzo bliski Twojemu sercu.
    No ale któż nie kocha tego miasta.
    Pozdrawia "prawie" krakuska:)

    OdpowiedzUsuń