środa, 8 lutego 2023

Malarstwo Reginy Mazaraki

Drugiego lutego wybrałam się na wernisaż malarstwa Reginy Mazaraki. Wystawa ma miejsce w Pałacu Sztuki, w Świetlicy Wyspiańskiego (taka jest nazwa pomieszczenia, w którym odbywa się wystawa) i jest nazwana "Pamiętnik emocji". Obrazy artystki są pełne harmonii, czuje się w nich pasję. Kolory fascynują, są świetnie dobrane. Obrazy są ściśle związane z naturą, można je nazwać sielskimi. 


Świadczą o tym tytuły: Malwy, Nasturcje, Hortensje, Beskid o wschodzie, Torfowisko zimą, Sad, Jabłoń, Drzewa, Jesień, Krajobraz, Na łące, Krowy.

Najbardziej spodobał mi się obraz: Torfowisko zimą (wskażę go w dalszej części postu), a także te, ukazujące małe miasteczka. Przepiękne są przedstawienia kwiatów: Malwy, Hortensje, Nasturcje.

Regina Mazaraki jest krakowianką, absolwentką Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych – uczennicą wybitnych malarzy Piotra Jarży, Jana Rzehaka. Studiowała na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w pracowni prof. Haliny Cader.
Podróżuje. Wychowuje dzieci. Od lat tworzy obrazy, grafiki i ulubione monotypie.
Regina Mazaraki wystawiała swoje prace w kraju a także za granicą – na wystawach indywidualnych i zbiorowych.









Poniżej mój ulubiony obraz Torfowisko zimą:








Regina Mazaraki:

24 komentarze:

  1. Dziękuję za piękną relację:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się spodobało.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ciekawa wystawa, miasteczka i kwiaty podobają mi się najbardziej.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. I to się nazywa czysty talent ;) Niepowtarzalny styl!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuć pasję artystki w tym co tworzy. Tak, miasteczka są czarowne ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda że miasteczka są urocze, ale ja pozostaję przy Torfowisku zimą :)

      Usuń
  5. Piękne, szczególnie miasteczka i malwy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to są piękne obrazy.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Tw obrazy z kwiatami bardzo przypadły mi do gustu, ale i ten pierwszy z domkami jest świetny- uwibia taką kolorystykę. Wesoło i optymistycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domki są rzeczywiście bardzo wesołe, optymistycznie nastrajają do życia :)

      Usuń
  7. Witaj piątkowym wieczorem Haniu
    Zauroczyły mnie te obrazy. Wniosły kolor w ten szary dzień.
    Pozdrawiam ciepło życząc spokojnego poranka jutro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie narzekajmy na szarość dni; u mnie ostatnio jest dużo słońca.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Ciekawie przedstawiłaś całą wystawę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne, zazwyczaj żywe kolory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego malarstwo Reginy Mazaraki tak się podoba :)

      Usuń
  10. Piękne obrazy! Szczególnie ten pierwszy przypadł mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. WOW! Niesamowite!!!!! Naprawdę jestem pod ogromnym wrażeniem.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. Twój piękny obraz już obejrzałam :)

      Usuń
  12. Ciekawa wystawa i tematyka prac. Dziękuję, że ją nam pokazałaś

    OdpowiedzUsuń