wtorek, 14 sierpnia 2012

Orły w Tatrach Zachodnich (Kominiarski Wierch)

Podczas ostatniego pobytu w Tatrach  miałam zaszczyt zobaczyć orła, co należy do rzadkości. Dokładnie było to 23 lipca 2012 roku. W Tatrach żyje kilka orłów i właśnie jednego z nich miałam okazję zobaczyć w okolicach Kominiarskiego Wierchu.
Poniższe zdjęcia robił mój syn, aparat akurat zdołał uchwycić orła w locie.

Wiadomo, że orły mają swoje gniazdo na Kominiarskim Wierchu w Tatrach Zachodnich i dlatego zamknięto szlak prowadzący do tego szczytu.



W tym dniu odpoczywaliśmy niedaleko Kominiarskiego Wierchu, byli też inni ludzie - wszyscy raczej spokojni. Po jakimś czasie przechodziła niedaleko nas duża hałaśliwa grupa młodzieży - wyjątkowo głośna. Moim zdaniem te hałasy wystraszyły orła.


Kiedy potem jesienią w rodzinie rozmawialiśmy o wakacjach i mówiliśmy o tym, krewny męża zapytał, skąd wiemy, że to był orzeł. On jest znanym w internecie znawcą gór, szczególnie Tatr. Nie było męża z nami  (tylko ja i moje dzieci), żeby mógł sensownie mu wytłumaczyć. My byliśmy pewni, że to był orzeł.


Wtedy syn mój - jeszcze bardzo młody gimnazjalista - zapytał go: a jaki inny duży ptak mógł tam być? Dopiero wtedy przyznał mu rację. Przykro mi było, że nie uwierzył, a jednocześnie byłam zła na męża, że nas zostawił na pastwę swojej rodziny ;)

Od dawna nosiłam się z zamiarem, żeby napisać na blogu to sprostowanie. Podejrzewam, że wiele osób nie wierzyło w to, że był to orzeł.



1 komentarz: