piątek, 25 listopada 2022

Rabka-Zdrój w listopadzie

Rabka kojarzy mi się przede wszystkim z górami, Gorcami, Turbaczem, Luboniem Wielkim, ze ścieżkami pełnymi malin, z wakacjami, z latem, z codziennie mijaną Maciejową w drodze na szlaki turystyczne.

To były szczęśliwie spędzane dni. 

Tężnia w Parku Zdrojowym


Widok z samochodu
Pod koniec listopada odwiedziliśmy osobę z rodziny męża, przebywającą w Rabce-Zdrój, czyli w rabczańskim uzdrowisku. Niestety Park Zdrojowy w tym szarym miesiącu nie miał wiele uroku. Pogoda była bardzo pochmurna, więc wszystko wydawało się szare.


Fontanna

Neogotycki kościół w Rabce

Odrobina śniegu trochę rozjaśniała krajobraz.

Pod koniec naszego pobytu wyjrzało słońce i wtedy zrobiło się ładniej. Latem Park Zdrojowy jest podobno piękny, każda rabata obsadzona kwiatami w innym kolorze. Nie robiłam wiele zdjęć, jakieś przypadkowe ujęcia. Byliśmy też w pijalni wód. Ja piłam wodę o nazwie Franciszek.

Budynek przy Parku Zdrojowym
Fontanna
Ścianka wspinaczkowa
Mini tężnia. Śmieszna, ale urocza
Rzeczka na obrzeżach Parku Zdrojowego
Ścianki wspinaczkowe, ostatnio bardzo popularne
Zdjęcie robione z samochodu

Coś dla dzieci

Pomnik Juliana Zubrzyckiego (1814-1892), założyciela uzdrowiska w Rabce
Wille na obrzeżach Parku Zdrojowego



Widok z samochodu
Wreszcie zaświeciło słońce








Widok z samochodu
Widok z samochodu

Kiedy świeciło słońce, topniał śnieg i widać było trawę w pięknym, zielonym kolorze

 

22 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. W słońcu ładnie; gdy jest pochmurna pogoda, pozostaje listopadowa szarość.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. W Rabce nie byłam, choć gdzieś na drogowskazach migała ta nazwa, więc dziękuję za zwiedzanie dzięki twoim zdjęciom:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będziesz w Gorcach, to na pewno wpadniesz też do Rabki. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. W Rabce nie byłam, więc dziękuję za ten wirtualny spacer.
    Ale tak naprawdę w Twojej relacji zachwyciły mnie fotografie robione z samochodu- są przepiękne.
    Pozdrawiam serdecznie- miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że te zdjęcia mi również najbardziej się podobają, są takie słoneczne i górskie.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Często bywam w Rabce:)))bardzo fajna fotorelacja:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie mieszkasz niedaleko :)
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Droga Hanno!
    Wszystkie Twoje zdjęcia są bardzo piękne i Rabka na nich pięknie się prezentuje. Byłam w tym klimatycznym mieście i odwiedziłam oba kościoły. Jeden z nich jest drewniany i urządzono w nim bardzo ciekawe muzeum.
    Przesyłam moc serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam długo w centrum Rabki. W drodze powrotnej widziałam drewniany
      kościół z daleka.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Mimo, ze pochmurne dni, widoki nadal przepiekne. Uzdrowiska maja cos w sobie. Ja pochodze z Walbrzycha, autobusem moglam bezposrednio dojechac do Szczawna Zdroju i Zamku Ksiaz. Te miejsca na prawde maja cos w sobie.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Szczawnie Zdroju jeszcze nie byłam, ale słyszałam, że to jest piękne miejsce.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Nice post. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne miejsce. :) Muszę kiedyś się wybrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz wybrać się w Gorce, a przy okazji do Rabki :)

      Usuń
  9. Cóż, listopad nigdzie nie jest widowiskowy, ale zmiana otoczenia zawsze dobrze robi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie tam czy zimą czy latem, choć dla mnie to głównie baza do wypadów w góry a nie miejsce docelowe

    OdpowiedzUsuń