piątek, 11 listopada 2022

Malarstwo Heleny Rajskiej

 Ostatnio bywam na wystawach malarstwa w galeriach sztuki. Promują one twórczość młodych, mniej znanych artystów, a także są nastawione na sprzedaż obrazów. Byłam na wystawie Heleny Rajskiej - "Głęboko ukryte" w galerii "W przyziemiu".


Byłam ja i para anglojęzyczna prawdopodobnie dokonująca zakupu jakiegoś obrazu. Tak więc niewiele osób. Więcej bywa na wernisażach, bo tam można poznać artystę malarza, autora wystawy.

Miła pani pracująca w galerii zapytała mnie, czy znam Helenę. Zgodnie z prawdą odpowiedziałam, że nie, a o wystawie dowiedziałam się z mediów społecznościowych - znajoma zamieściła zdjęcie z wernisażu.


Na wystawie Heleny Rajskiej obrazy są głęboko nasycone emocjami; ich bohaterami są kobiety. Piękne, czyste kolory. Obrazy z cyklu "Czekanie", "Jak gdyby nigdy nic", "Kompozycje" zmuszają do refleksji. Najbardziej utkwił mi w pamięci obraz zatytułowany "Depresja", który wskażę w dalszej części postu.


Helena Rajska urodziła się w 1990 roku w Głuszycy. Pracuje i mieszka w Norwegii.






Poniżej obraz zatytułowany "Depresja", który najbardziej utkwił mi w pamięci:



32 komentarze:

  1. Wspaniałe. Zaobserwowałam malarkę na instagramie. Dzięki za info o wystawie i artystce <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa i piękna wystawa:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa wystawa. Malarstwo nasycone kolorem, emocjami, piękną formą. Podobają mi się szczególnie 1,2 4 i 5.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jestem urzeczona kolorami i emocjami.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ciekawe obrazy, a na wernisażach bywa więcej osób, śmiem twierdzić, że dla poczęstunku i lampki wina...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, chociaż często bywa tylko lampka wina...

      Usuń
  5. Niezwykle ciekawe są obrazy tej malarki. Dają do myślenia...

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachwyciły mnie prace tej malarki.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ukazują wiele kobiecych emocji, dlatego są tak ciekawe.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Młoda, zdolna kobieta.
    Niektóre obrazy wydają się "proste", ale jest w nich wiele emocji i przekazu.
    Fajnie czasem wybrać się na taką wystawę i pozachwycać się :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wielką przyjemnością pozachwycałam się tym emocjonalnym przekazem.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Very interesting post... have a nice day Hanna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Ciekawe. Bardzo lubię malarstwo, w ogóle uwielbiam wszelaką twórczość. Może nie wszystkie obrazy mnie zachwyciły, ale "Depresja" zdecydowanie robi wrażenie. Te obrazy z kobietami również bardzo mi się podobają. Świetny, bardzo inspirujący wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie "Kompozycje" nie zrobiły dużego wrażenia przeciwnie do obrazów z kobietami.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Świetne obrazy, lubię przedstawianie ludzkich emocji w różnych formach sztuki. Naprawdę robią wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post zrobił na Tobie wrażenie :)

      Usuń
  11. Niesamowite obrazy, przepiękne kolory i dużo dają do myślenia. Dziękuję za opublikowanie ich. Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uważam, że kolorystyka jest fantastyczna. Pozdrowienia :)

      Usuń
  12. Rzeczywiście bardzo ciekawa wystawa. Chętnie bym ją zobaczyła na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znałam do tej pory tej malarki. A obrazy rzeczywiście ciekawe
    Pozdrawiam ciepło Haneczko, chociaż na dworze coraz zimniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak ma być jeszcze słoneczna i ciepła pogoda, tak mówią prognozy.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Twój czas poświęcony na obejrzenie wystawy na pewno nie był czasem zmarnowanym...

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow :o Niesamowite obrazy! Podziwiam taki talent.
    Pozdrawiam serdecznie! :)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uważam, że Helena Rajska jest utalentowaną malarką.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń