czwartek, 18 listopada 2021

Targi Plakatu w Warszawie

 Kiedy wybierałam się z córką na weekend do Warszawy, sprawdziłam w Internecie wydarzenia w stolicy. Jednym z nich były Targi Plakatu. Zdecydowałyśmy się tam pójść. Córka jest wielką miłośniczką plakatów. Ma ich w swoim pokoju kilkanaście - oczywiście różnej wielkości.


Mnóstwo plakatów wisiało na specjalnych stojakach, można je było przeglądać:
Targi odbywały się przy ulicy Brackiej 25 w Domu Towarowym braci Jabłkowskich. Po kupnie biletu nasze ręce zostały opieczętowane.

W środku gwar, mnóstwo wystawców i zainteresowanych.


Dużym zainteresowaniem cieszyły się też pocztówki:
Ponieważ z córką mamy inne gusta, zatrzymywałyśmy się przy różnych stoiskach. Córka woli plakaty malowane delikatną kreską, ja - rysunki duże i kolorowe.
Mandale:


Na zdjęciach nie zawsze są te plakaty, które najbardziej mi się podobały, ale te, które dałam radę sfotografować.
Poniżej plakat przedstawiający znany film "Lśnienie":


Zauważyłam, że stoiska umieszczone w kątach pomieszczenia, tak jakby schowane, miały dużo mniejsze zainteresowanie i powodzenie.

Można było dostać wiele pomysłowych, darmowych naklejek. Poza plakatami sprzedawano też pocztówki.





Były też zeszyty i notesy ze specjalnymi okładkami:
Córka kupiła duży plakat zatytułowany Hel - subtelny, pomysłowy, oczywiście z bałtyckim motywem. Jest z niego bardzo zadowolona. Były też inne plakaty z tej samej serii, np. Gdańsk, Toruń, Bieszczady, Cisna, Tatry - i wiele innych miejscowości. Córka kupiła też pocztówki z tej samej serii.





To było najbardziej interesujące wydarzenie, jeśli chodzi o nasz pobyt w Warszawie.



47 komentarzy:

  1. Z wielką przyjemnością oglądałam każde Twoje zdjęcie.
    Dziękuję, że mogłam zobaczyć chociaż trochę prezentowanych plakatów.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Było mnóstwo plakatów, na pewno wybrałabyś coś dla siebie.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Świetne targi, chętnie odwiedziłabym to miejsce.
    Pomyślałam- patrząc na plakat z Fridą- są osobowości, które wykreowały swój image i są rozpoznawalne na pierwszy rzut oka. Niesamowite.
    Gdybym tam była, pewnie wyszłabym z plakatem Kory.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plakatów z Korą było więcej. Targi odbywały się w końcu września tego roku.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Wyjątkowe targi:)))niektóre są naprawdę piękne:)))Dziękuję za relację:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pod wrażeniem tych targów, tyle młodości, śmiechu, zainteresowania, skupienia. Choćby z tego powodu warto było tam być.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Niektóre plakaty są naprawdę piękne :D Najbardziej spodobał mi się ten z wizerunkiem Kory, jeśli to jest ona :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ona, nie pomyliłaś się.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Haniu, rewelacyjna wystawa. Dziękuję za wirtualną wycieczkę.:)
    Też mi się podoba plakat z wizerunkiem Kory.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plakat z wizerunkiem Kory ma największą liczbę zwolenników.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Wspaniała wystawa! Plakat z Frankiem Kimono byłby mój. Albo chociaż pocztówka (kiedyś byłam maniaczką pocztówkową) 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pocztówki były wspaniałe; na pewno byś się w nich zakochała :)

      Usuń
  7. Piękna, interesująca wyprawa.
    Zapytam co tzn. ręce nasze zostały opieczętowane?
    miałyście na nich stemple...?
    A maski tam oczywiście konieczne:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałyśmy stemple z nazwą targów i datą wydarzenia; to był dowód zakupu biletów.
      Maski oczywiście obowiązywały.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. A byłyście kiedyś w Muzeum Plakatu w Wilanowie?
    Jeśli nie to polecam...
    Polskie plakaty są na najwyższym poziomie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałyśmy zamiar się tam wybrać, ale czasu nie wystarczyło.
      Pewnie innym razem się zdecydujemy.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Witaj listopadowym przedpołudniem Haniu
    Nigdy na takiej wystawie nie byłam. Teraz widzę, ile straciłam
    Pozdrawiam ciepło mgłami snującymi się dookoła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam pierwszy raz; jestem z tego zadowolona.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. A ja pozdrawiam razem z odchodzącą rudą Panią Jesienią

      Usuń
    3. Wkrótce nadejdzie Biała Królowa.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Świetna impreza, sama bym się chętnie wybrała, uczta dla oczu!

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Wiadomość o nich znalazłam w internecie, jestem z tego bardzo zadowolona :)

      Usuń
  12. Ojej, ale świetna impreza. Uwielbiam takie i chętnie bym się wybrała

    OdpowiedzUsuń
  13. Sporo ciekawostek, część trudna do akceptacji.

    OdpowiedzUsuń
  14. Niektóre plakaty są obłędne, a inne bałabym się mieć w pokoju na ścianie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, szczególnie tych w czarno-białej tonacji.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Nice desings, thanks for sharing.
    I hope you'll visit my last post. Have a good day!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale genialne te plakaty! Bardzo mi się podobają :) Swietne zdjęcia, obejrzałam z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo ciekawe plakaty :) chciałabym takimi ozdobić ściany mojego mieszkania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobry pomysł. Wiele z nich jest naprawdę ładnych i interesujących.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Kurczę, nie wiedziałam nawet, że są takie targi. Plakaty naprawdę świetne, muszę pomyśleć o czymś takim. No i duży plusik za pocztówki, uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pocztówek była cała masa. Moja córka kupiła ich dość dużo, były bardzo ładne.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Niesamowite targi, tyle pięknych artów i różnorodnych, chyba każdy znalazłby tutaj coś dla siebie. Sama bym się z chęcią na nie wybrała i na pewno nie wyszłabym z pustymi rękami :). Ostatnio nawet myślałam nad jakimś ładnym plakatem do mojej biblioteczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałabyś w czym wybierać. Kolorów i tematów, twarzy, humoru nie brakowało.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Niektóre są naprawdę piękne :) Świetna recenzja. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, pięknych plakatów nie brakowało.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Pierwszy raz słyszę o tej wystawie. Ciekawe wydarzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również pierwszy raz spotkałam się z tymi targami.
      Pozdrawiam :)

      Usuń