wtorek, 2 listopada 2021

Wawel w październiku

 Na Wzgórzu Wawelskim mnóstwo wycieczek - zarówno szkolnych, jak i tych dla dorosłych. Wszystkie ławeczki i miejsca w kawiarni były zajęte. Ludzie fotografowali głównie Kaplicę Zygmuntowską ze złotą kopułą. Było mnóstwo obcokrajowców. Kiedy w blasku słońca siedziałam na kamiennej ławeczce, akurat bił dzwon na godzinę dwunastą.



Kwiaty zachwycały całą gamą kolorów. Płatki niektórych były jeszcze całkiem świeże, inne już zwiędły. W końcu to jesień.


Na Wawelu w pełnym słońcu odczuwa się atmosferę złotej polskiej jesieni, chociaż często ma się wrażenie, że to jeszcze lato - dzięki kwiatom lśniącym pod wpływem promieni słonecznych. Szkoda, że lato i złotopolska jesień żegnają się już z nami. Skoncentrowałam się na różnobarwnych kwiatach, one najbardziej urzekały.

Wydawało się, że świat zapomniał o pandemii. Promienne twarze ludzi to potwierdzały.





























53 komentarze:

  1. Piękne zdjęcia Wawelu i kwiatów. Kwiaty nie muszą być nieskazitelne. W tych przekwitłych widać przepijanie, melancholię i nastroje dekadenckie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polubiłam te "przemijające kwiaty". Często podobają mi się bardziej od tych w pełni kwitnących.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Cudowny wstęp do posta, ślicznie napisany. Tyle kwiat ów tam, tak romantycznie, że aż chce się jechać i to migiem. Bardzo podobają mi się zdjęcia, zwróciłam uwagę, że zaczęłaś bawić się perspektywą, by zdjęcia były bardziej unikalne, bardzo fajnie, podoba mi się. :) Mam nadzieję, ze kiedyś Cię na tej ławeczce zobaczę, podejdę czerwona na całego i usiądę na chwilkę obok Ciebie. :) Pozdrawiam i przytulam. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło byłoby posiedzieć z Tobą na ławeczce.
      Jeśli chodzi o perspektywę, wychodzi mi ona sama; nie znam się na tym.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ps. Co do przekwitłych kwiatów, aj zgadzam się. :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Źle się tam czuję jako turysta, fajnie było przychodzić gdy się w Krakówku było co dzień, ot tak przed pociągiem, albo wykładami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, te czasy już minęły. Trzeba oswoić się z myślą, że jesteś turystą.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Kraków zachwyca niezmiennie, a jesienią szczególnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachwycają szczególnie jeszcze kwitnące kwiaty.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Przepiękne ujęcia! Chciałabym kiedyś zwiedzić Kraków, niewątpliwie to mój podróżniczy cel :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwiedzenie Krakowa to obowiązek każdego Polaka.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Wawel zawsze przepiękny!
    pogoda sprzyja wycieczkom, my pojechaliśmy nad jezioro, a tam tłumy, uciekliśmy więc do lasu...

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny mamy Wawel!!!!
    A w kwiatach jeszcze piękniejszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przez 5 lat miałam okazję podziwiać Wawel, również w październiku, z okien mojego Uniwersytetu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miałaś piękny widok z okna, i to aż przez pięć lat.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Dzień dobry!
    Jestem organizatorką nowej, wyjątkowej akcji literackiej - dotyczy kreatywnego napisania opowiadania na dowolny temat (wyzwania pisarskie). Więcej szczegółów na
    https://wyzwania-pisarskie.blogspot.com
    Akcja pobudza wyobraźnię, rozwija pisanie, motywuje do działania. Czy mogę Panią nieśmiało poprosić o reklamę? Zależy mi na tym, bo, jak wiemy, ciężko jest się wypromować z początku, a chciałabym dotrzeć do jak największego grona odbiorców. Myślę, że ktoś, kto lubi pisać, weźmie udział. W zamian dodam link do Pani bloga do działu „Współpraca”.
    Tutaj są bannery (grafika) bloga: https://wyzwania-pisarskie.blogspot.com/2021/07/wspopraca.html
    Z góry dziękuję. Pozdrawiam. ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj słońcem za oknem Haniu
    Piękny ten Twój jesienny Wawel. Miałam go okazję podziwiać w listopadzie.
    A jesienne kwiaty, bardziej przejawiają do mniem
    Pozdrawiam listopadowymi nostalgiami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wawel jest piękny o każdej porze roku, a jesienne kwiaty dodają mu uroku.
      Te przekwitające są śliczne w październiku.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Zatem zapraszam na spacer pod rękę z kolorową Panią Jesienią

      Usuń
    3. Z przyjemnością :)
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Piękne zdjęcia Wawelu i kwiatów. Kwiaty nie muszą być nieskazitelne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Jesienią te przywiędłe kwiaty mają więcej uroku.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  13. To naprawdę październik? Wow, piękne miejsce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Wawel wśród październikowych kwiatów.
      Ja również uważam, że to piękne miejsce.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Pięknie prezentował się Wawel w październiku :)
    Piękne zdjęcia! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jesienne kwiaty dodały Wawelowi uroku.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Beautiful flower and good article. Have a nice day

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam serdecznie ♡
    Kraków zawsze mnie zachwycał :) Już nie mogę się doczekać, kiedy znów będę miała okazję go zobaczyć. Cudowne zdjęcia. Wspaniała paleta barw :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję, że wkrótce zawitasz do Krakowa.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Też mam taką nadzieję :) Przesyłam uściski!

      Usuń
  17. Jeju, ile kwaiatów <3. Czy to naprawdę jesień? Przepiękne zdjęcia. Cóż widać nawet o tej porze roku i pomimo ciągle trwającej pandemii turystów nie brakuje. Ale się nie dziwię sama bym w taką ładną pogodę pojechała. Teraz już zimno się zrobiło.

    OdpowiedzUsuń
  18. Byłam tylko rok nauczycielką i wówczas wyjechałam z dziećmi do Krakowa na Wawel. Niestety minęło już tyle lat, a ponownie nie było okazji. Wtedy wystawiane były arrasy bez ograniczeń. Ostatnio z informacji radiowych dowiedziałam się, że znów można było je przez kilka dni oglądać w pełnej krasie, po czym znów do renowacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście była teraz taka wystawa arrasów - Wszystkie arrasy króla.
      Niestety nie byłam.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Wawel chyba o każdej porze roku jest przepiękny! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie Kaplica Zygmuntowska ze złotą kopułą zachwyca.
      Piękne są też krużganki na dziedzińcu zamkowym.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Ale tam jest pięknie o tej porze roku ❤
    Buziaki i pozdrowienia❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesienią jest bardzo pięknie, ale tę urodę Wawelu można podziwiać o każdej porze roku.
      Moc uścisków :)

      Usuń
  21. Cudne kwiecie na zdjęciach.:) A Kraków, jak zawsze piękny.
    Zdjęcia magiczne Haniu. Z wielką przyjemnością spacerowałam z Tobą.
    Moc serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wawel to najbardziej magiczne miejsce w Krakowie.
      Kwiaty na Wzgórzu Wawelskim zachwycają. Dziękuję za wspólny spacer.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Uroczy klimat i nawet ludzi wiele na ujęciach nie widać :) Właśnie trzeba trafić taki czas, żeby odpocząć od tłumów.
    Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda była świetna i było dużo ludzi.
      Może na zdjęciach tego nie widać.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń