niedziela, 3 grudnia 2023

Wycinanki

 Kończy się już wystawa  w Pałacu Krzysztofory "Ukraińska wyszywanka wczoraj i dziś". Pisałam o niej w jednym z poprzednich postów. Wystawie towarzyszyły zajęcia z haftu ukraińskiego, petrykiwki (o której pisałam i którą prezentowałam) oraz z wycinanki. Zajęcia trwały przez dwa miesiące. Można było zapisać się na te same zajęcia kilka razy. Nie wiedziałam o tym. Byłam tylko jeden raz.

Poniżej wzory wycinanek. Potem pokażę prace uczestników.


Wycinankę najpierw odrysowywało się według wzoru na kolorowym papierze. Potem trzeba było wyciąć skalpelem te części wycinanki, które były zbędne. To była bardzo żmudna praca. Niektórzy byli na zajęciach z wycinanki drugi, trzeci, a nawet piąty raz. Tym wychodziło najlepiej.
Poniżej prace uczestników. W niczym nie różnią się od wzorów wykonanych przez mistrzynię wycinanki Katerynę Hoculak, artystkę, malarkę.




To były bardzo udane warsztaty, jestem z nich zadowolona. Gdybym wiedziała, że można zapisać się więcej niż jeden raz, na pewno bym z tej możliwości skorzystała.

















A to dla przypomnienia zdjęcia z wystawy Ukraińska wyszywanka wczoraj i dziś.








38 komentarzy:

  1. Przepiękne te wycinanki. Tyle pracy i precyzji wymagają. Chętnie nauczyłabym się wyczarowywać takie cuda 🙂
    Serdecznie pozdrawiam Monika 🙂🏵️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żmudna i wymagająca precyzji praca. Ale warto było.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Cudne wycinanki, a jakie skomplikowane wzory!
    Sama chciałabym spróbować.
    Kiedyś widziałam wycinanie wzorów nożycami do strzyżenia owiec, a u was jakie nożyce były?

    OdpowiedzUsuń
  3. Hanno!
    Przecudne wycinanki. Byłam w Krzysztoforach. Miałam nadzieję, że zobaczę wystawę Tetmajera. Niestety, była już zamknięta, przygotowywano się do festiwalu szopek. Oglądałam jedynie stroje ukraińskie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam zamiar zobaczyć wystawę Tetmajera. Nie pomyślałam o tak szybkim zamknięciu.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Wycinanki są przepiękne:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że są wspaniałe.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Projektowała je ukraińska mistrzyni wycinanki :)

      Usuń
  6. Przepiękne. Wzory i kolory robią wrażenie... Babcia mojego męża ma w domu wiele ukraińskiego rękodzieła. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc jesteś za pan brat z ukraińskim rękodziełem :)

      Usuń
  7. Wow :o Śliczne. Aż przypominają mi się wycinanki z Chłopów ;) Byłaś na filmie?
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam serdecznie!
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam na tym wspaniałym filmie. Jagna wycinała piękne wycinanki.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Ja też marzyłam pojechaniu do Krakowa na Konkurs Szopek. Niestety, ale dostałam Zapalenia Krtani i nici z Krakowa.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wyzdrowiejesz, możesz jechać na inną imprezę.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Przepiękne wycinanki, bardzo ciekawe wzory.
    Pozdrawiam serdecznie, Haniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wycinanki były projektowane przez mistrzynię wycinanek Katerynę Hoculak.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Ale cudowne wycinanki! Wszystkie przepiękne, chociaż chyba najbardziej podobają mi się te z twarzami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj bielą za oknem Haniu
    Praca żmudna i wymagająca precyzji. Ale efekty fantastyczne.
    Szkoda, że nie udało się Ci zobaczyć wystawy Tetmajera. Zapewne dzieki Tobie mogłabym ją podziwiać.
    Pozdrawiam nadzieją na jaśniejsze dni i życzę dużo ciepła wewnętrznego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się złożyło, że nie zdążyłam obejrzeć wystawy Tetmajera. Ciągle odkładałam, a teraz żałuję.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Gdy miałam kilkanaście lat, pamiętam że nosiłam taką bluzkę haftowaną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wyglądałaś oryginalnie i elegancko. Śliczne hafty :)

      Usuń
  13. Widać, że to jest bardzo precyzyjna praca, ale efekty piękne! Nie wiedziałam, że wycinanki mogą robić takie wrażenie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy je pierwszy raz zobaczyłam, byłam zachwycona. Ten stan trwa cały czas :)

      Usuń
  14. Cudowności. Nie mogę się na nie napatrzeć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jestem nimi zauroczona.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Piękne prace <3 Fajnie uczestniczyć w takich warsztatach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. They are so beautiful. I use to admire the traditional wear from afar.
    I just shared a new post: https://www.melodyjacob.com/2023/12/edinburgh-zoo-winter-village-skating.html
    Have a nice day.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melody Jacob, thanks for your comment :)
      Have a nice week :)

      Usuń
  17. Wow! Piękne wycinanki :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Projektowała je mistrzyni wycinanek Kateryna Hoceluk.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Cudowna pasja. Niestety nie mam cierpliwości do takich rzeczy i z precyzją też u mnie na bakier. Wszystkie są wyjątkowe Haniu.

    Serdecznie Cię pozdrawiam z Grodu Kraka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak uważam. Wszystkie są wspaniałe.
      Pozdrawiam :)

      Usuń