sobota, 16 grudnia 2023

Aniołki

 Byłam w Ośrodku Kultury ARTzona na zajęciach poświęconych robieniu ozdób świątecznych. Zajęcia były przygotowane przez wolontariuszy i wolontariuszki Ekipy Dobra - Młodzieżowego Centrum Wolontariatu. Zapisałam się na zajęcia, w ramach których można było wykonać "Makramowe Anioły Dobra" - taka jest ich nazwa. Anioły są wyplatane ze sznurka.

Dla dzieci od 1-3 lat (oczywiście wraz z rodzicami) były prowadzone zajęcia pozwalające stworzyć jadalny śnieg.
Była też Pracownia dobrych ozdób choinkowych - tu można było robić, przerabiać stare ozdoby choinkowe, robić kartki świąteczne. Wolontariusze zdali się na wyobraźnię uczestników.

Można było sobie wybrać do zrobienia jednego z dwóch rodzajów aniołków - prostego i bardziej skomplikowanego (to ja ich tak nazwałam).

Na zdjęciu poniżej już gotowy aniołek bardziej skomplikowany. Kolor sznurka można było sobie wybrać. Ja wybrałam biały i ciemnoróżowy.


Na dwóch zdjęciach poniżej początki wykonywania aniołków prostych. 

Poniżej rozczesany aniołek prosty. Najbardziej czasochłonne było rozczesywanie sznurka, z którego były zrobione aniołki. Robiło się to specjalnym grzebieniem. Trzeba też było przyciąć specjalnym nożykiem sukienkę i skrzydła.
Dwa aniołki - prosty i bardziej skomplikowany. Pierwszy raz robiłam aniołka ze sznurka.
Poniżej aniołek prosty przed rozczesaniem.
Aniołki można usztywnić lakierem do włosów.

Aniołek skomplikowany na początku robienia.

Nigdy wcześniej nie robiłam aniołków ze sznurka. Wróciłam do domu zadowolona.


21 komentarzy:

  1. Haniu wcale się nie dziwię że wróciłaś do domu zadowolona z siebie, bo jest z czego! Rewelacja te aniołki. Ja zupełnie nie manualna jestem, ale chętnie bym wzięła udział w takich warsztatach. Wspaniałe wydarzenie. Serdecznie pozdrawiam 🙂🏵️🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sposób na zrobienie aniołków jest prosty. Warto się nauczyć.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Bardzo fajne zajęcia:)))aniołki przepiękne:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, dziękuję za komentarz.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Obydwa aniołki są przepiękne, a najbardziej podoba mi się ten biały :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biały kolor jest dla aniołka, moim zdaniem, najlepszy. Jest taki klasyczny.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Bardzo pożyteczne zajęcia Haniu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezależnie od okazji i wybranych technik podziwiam artystów za pomysłowość i chęć dzielenia się umiejętnościami na warsztatach:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale piękne te aniołki! Jestem zachwycona makramami. Chętnie nauczyłabym się je robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robienie aniołków było wielką przyjemnością :)

      Usuń
  7. Jakie śliczne i urocze aniołki. Bo kto powiedział, że muszą być one zawsze białe? Zajęcia i dla małych, i jak widać - dla dużych też. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była na zajęciach młodzież, dziewczynka około 11 lat i dorośli. Można było
      robić aniołki w różnych kolorach.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Świetne te aniołki! Sama raczej nie potrafiłabym takich zrobić xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy niedużej pomocy osoby prowadzącej na pewno dałabyś sobie radę.
      Jestem przekonana :)

      Usuń
  9. So Simple Yet So Cool

    Well Done ,
    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja przyjaciółka też robi różne ozdoby z tych sznurków. Nawet kolczyki robiła. Bardzo mi się podobają twoje aniołki ze sznurka. Przepiękne. Jak na pierwszy raz Haniu to naprawdę wspaniale Ci wyszły.

    OdpowiedzUsuń