środa, 13 grudnia 2023

"Mandala. Przygoda mojego życia"

 Byłam na wernisażu prac Sabiny Dziedzic, zatytułowanych "Mandala. Przygoda mojego życia".  Wystawa znajduje się w pięknym wnętrzu Klubu 6 Brygady Powietrznodesantowej. Trochę tak nietypowo. Autorka była razem z rodziną, na jednym ze zdjęć jest ze swoją córką. W krótkiej rozmowie z kuratorką wystawy powiedziała, że każda mandala powstawała z jakąś intencją, np. wzmocnienia obfitości finansowej lub przyciągnięcia miłości. Jestem pod wielkim wrażeniem piękna mandali. Wszystkie są wspaniałe.

Zapraszam do oglądania tych niesamowitych mandali.

Sabina Dziedzic mieszka w Krakowie, z wykształcenia jest inżynierem. Tworzeniem mandali zajmuje się od grudnia 2016 roku. Pasja narodziła się w momencie kiedy przeżywała duży kryzys zdrowotny, w tym trudności z poruszaniem. Wtedy malowanie mandali stało się dla niej formą autoterapii. Zapoczątkowało to nowy etap w jej życiu i wyznaczyło cel życiowy. 


Pisze o sobie: "Bardzo rzadko zdarza się, że mam plan co namaluje, zazwyczaj siadam z jakimś zamysłem a na końcu okazuje się, że powstało zupełnie coś innego. Nauczyłam się temu po prostu poddawać. Tworzę z ciała, z wnętrza, intuicyjnie. Maluję to co czuję na dany moment. Przez pierwszy okres tworzenia mandala służyła mi wyłączeni do autoterapii. Z czasem zaczęłam również tworzyć mandale z intencją zamawiającego. Lubię również sztukę użytkową i tak moje mandale powstają na taboretach, stolikach, szkatułkach, podkładkach pod kubki i innych".
























20 komentarzy:

  1. Przepiękne!
    Bardzo podoba mnie się trzecia od góry, z serduszkiem w czerwonym, energetycznym kolorze.
    To ciekawe, że zaczęła tworzyć, gdy przeżywała duży kryzys zdrowotny i miała kłopoty z poruszaniem.
    Irena Matuszkiewicz, autorka książek obyczajowych pracowała jako reporterka w gazecie poznańskiej, kiedy zapadła na zdrowiu i miała kłopoty z poruszaniem się - zaczęła pisać.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bycie unieruchomionym często motywuje do nowych działań. Ja też o tym słyszałam.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Niesamowite prace, jestem pełna podziwu dla autorki, a tobie dziękuję za przybliżenie tej twórczości:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezwykłe, działają na wyobraźnię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki jest ich cel. Jesteś idealną odbiorczynią :)

      Usuń
  4. Przepiękne są te wszystkie rysunki na planie koła. Faktycznie. Mandale już od kilku lat zyskują coraz bardziej na popularności.
    Hanno bardzo dziękuję, że mogłam zobaczyć te wspaniałe prace.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że mandale stają się coraz bardziej popularne.
      Często słyszę o takich wystawach.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Witaj powrotem jesieni Haniu
    Jakie to piękne. Mogłabym zachwycać się nieustająco...
    Życzę zdrowia, szczęśliwej każdej chwili w nadchodzącym tygodniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za piękne życzenia!
      Z okazji urodzin życzę Ci pięknych chwil!
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście mocno Cię wzięło :)

      Usuń
    2. Nie mogę się wprost napatrzeć. Słowo nie jest mi obce, ale dopiero teraz dopiero zobaczyłam jakie piękne rzeczy to są. Po prostu cudo! Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  7. Podziwiam precyzję, staranność, pomysłowość, jednak sama nie mogłabym... brak tej cierpliwości jakże tu potrzebnej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzeba tu ogromnej cierpliwości. Każdy ma inne powołanie :)

      Usuń
  8. Jestem pod wrażeniem. Wspaniała sztuka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania.
      Pozdrawiam świątecznie :)

      Usuń
  9. Dziękuję za ten post Haniu. Te mandale pani Sabiny są arcycudowne. Nie mogę oka odkleić. Przezdolna kobita. Chylę czoła talentowi.

    Udanego Sylwestra Haniu i Szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uważam, że mandale są wspaniałe.
      Dziękuję za życzenia :)

      Usuń