poniedziałek, 27 listopada 2023

Zabawki PRL-u

 W Muzeum Krakowa w Nowej Hucie ma miejsce wystawa "Trzepaki. Reksio. Atari". Wystawa trwa do 7 stycznia 2024. Pokazuje zabawki z czasów PRL-u. Byłam zachwycona, zwłaszcza książkami i czasopismami dla dzieci. Nie wszystkie zabawki i książeczki pamiętam. Lalki też miałam inne, jak również misie. Gry planszowe pamiętam, filmy również. Przecież Chińczyk przetrwał do naszych czasów.

Czy mieliście podobne zabawki? Czy pamiętacie bohaterów bajek na dobranoc? Czy pamiętacie te książeczki? A może jakieś inne?




















































28 komentarzy:

  1. Urodziłam się już po 2000 roku, ale niektóre z tych rzeczy znam bardzo dobrze. Do Czterech Pancernych mam do tej pory słabość :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc pomimo dużej różnicy wieku wiele rzeczy nas łączy :)

      Usuń
  2. Ojej, moje dzieciństwo lat 70'! Rysunki Butenki, te książeczki, komiksy - wspomnienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała wystawa:)))niektóre rzeczy pamiętam z dzieciństwa:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pamiętam prawie wszystko, chyba oprócz Gąski Balbinki.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Podobnie jest ze skansenami, uświadamiają nam, ile lat za nami, a eksponaty, to nasze niedawne życie...

    OdpowiedzUsuń
  5. za PRL-u pod sklepami meneliki grały w "gazdę"... to polegało na rzucaniu monetami tak, aby było jak najbliżej narysowanej linii... co ciekawe, oni nie zaczepiali ludzi tak, jak obecnie, prosząc o drobne, tylko zawsze skądś je mieli...
    na komiks "Kajtek i Koko" kupiony na Jarmarku Dominikańskim podrywałem panienki na campingu w Sobieszewie... dawałem im poczytać, poooglądać pod warunkiem, że... nieważne...
    p.jzn s:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam duży sentyment zwłaszcza do PRL-owskich dobranocek, bo przecież wychowałam się na nich. " Miś Uszatek ".
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobranocki i książeczki były chyba najważniejsze.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Zabawki nie z moich czasów, ale fakt niektóre bajki, czy gry planszowe przetrwały do dziś i nadal są znane :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze bawią i uczą. Na tym polega ich uniwersalność :)

      Usuń


  8. Kiedyś u babci znalazłam komiks Tytus, Romek i Atomek oraz książeczkę Miś Uszatek.
    Dobre czasy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To były świetne czasy. Tytus, Romek i Atomek to klasyka :)

      Usuń
  9. Świetna wystawa. Moi rodzice by się na niej dobrze bawili. Niektóre z tych postaci bajkowych też znam i bardzo miło wspominam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc nie tylko rodzice, ale Ty też byś się dobrze na tej wystawie bawiła :)

      Usuń
  10. Droga Hanno!
    Piękna jest Twoja relacja. Fantastyczna wystawa. Chętnie bym ją zobaczyła.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że sprawiłam Ci przyjemność.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Que recuerdos. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj początkiem grudnia Haniu
    Rozczuliłaś mnie tymi zdjęciami. Niektóre rzeczy doskonale pamiętam. Wymieniać byłoby długo. Napis na trzepaku świetny.
    Życzę pozytywnego nastawienia pomimo zimy za oknem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nie napisał o napisie na trzepaku, a Ty go zauważyłaś i doceniłaś.
      Bardzo mnie to cieszy.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Dla wielu osób to zapewne wiele wspomnień :D Mi niestety większość tych rzeczy nic nie mówi. Mało znam PRL.
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam serdecznie!
    PS. Dziękuję za komentarz u mnie ;)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dziwnego, jesteś młodą osobą :)
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń