środa, 4 października 2023

Cassis i klify

Cassis to miejscowość znajdująca się we Francji, nad Morzem Śródziemnym, na Lazurowym Wybrzeżu, kilkanaście kilometrów od Marsylii. Syn zaproponował tę wycieczkę ze względu na piękno występujących tam klifów. Jechaliśmy autobusem. Błękitna woda, wysokie klify, punkty widokowe, plaże, porty rybackie, szlaki i urocze miasteczko – to wszystko można zobaczyć w Parku Narodowym Calanques.


Cassis to wypoczynkowe miasteczko, jest tam wiele ciekawych pod względem architektonicznym domów. Przechodziliśmy przez tę piękną miejscowość, aby dojść do zaplanowanej plaży.


Po drodze mijaliśmy sceniczne miejsca z lazurowym morzem.




Klify. Cap Canaille to wspaniały klif wznoszący się nad Morzem Śródziemnym na wysokość 394 metrów. Znajduje się pomiędzy dwoma miastami Cassis i La Ciotat.
Dla mnie jednak najwspanialszy był port znajdujący się między klifami.





Szliśmy czerwonym szlakiem po śliskich, dużych kamieniach. Kamienie te były tylko trochę mniejsze od tych widocznych na poniższym zdjęciu. Córka i syn skakali jak sarenki, a mnie nie było łatwo.

Doszliśmy do plaży, która była kamienista. Bez obuwia ciężko było po niej chodzić, chodziłam na bosaka i nieźle się namęczyłam. Wiele osób miało klapki. Dno było piaszczyste, można więc było z przyjemnością się poruszać. Woda średnio zimna.

Wracaliśmy dużo łatwiejszym szlakiem - czerwono-zielonym. To była dla mnie wielka ulga. O zmierzchu Cassis wyglądało uroczo. Restauracja przy restauracji, a wszystkie zapełnione gośćmi. Jedliśmy smaczny pasztet z ryby. W Marsylii byliśmy wieczorem. Tym razem wracaliśmy pociągiem.

To była bardzo udana wycieczka.





 

37 komentarzy:

  1. Wspaniała wycieczka:)))widoki zapierają dech:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Widoki są niepowtarzalne.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Droga Hanno!
    Piękna jest Twoja relacja i zdjęcia z Cassis. Oglądałam je z przyjemnością. ten post sprawił, że odżyły moje wspomnienia. Kilka lat temu byłam w Cassis.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie:)

    https://czarownyswiat.blogspot.com/2018/02/miasteczko-cassis.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro byłaś w Cassis, wiesz, jak piękne jest to miejsce.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Nie byłam w tamtej części Europy nigdy, pięknie jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam pierwszy raz. Lazurowe Wybrzeże jest piękne.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ależ pięknie! Urozmaicony krajobraz, piękne miejsca, klimatyczne uliczki, urocza przystań dla żaglówek i jachtów!...
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam wspaniałe wakacje, pierwszy raz od kilku lat.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Przepięknie, wakacyjnie, jak w raju.
    Kolory i skały zachwycają.
    Kamienista plaża trafiła nam się na Krecie, trzeba było kupić specjalne buty za kilka euro.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię kamienistych plaż, wolę piaszczyste, takie jak nad Bałtykiem. Było wspaniale :)

      Usuń
  6. Widoki zapierają dech w piersiach :) to musiała być świetna wycieczka :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam szczęśliwa i zadowolona.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Piękne to Twoje podróżowanie kochana:)
    Pozdrawiam miło:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj początkiem października Haniu
    Mogłabym się tam przenieść na chwilę... Dziękuję za ten spacer.
    Pozdrawiam letnim słońcem jesienią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza latem jest tam pięknie. Byliśmy na początku września, gdy słońce prażyło niby w lipcu.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Świetna fotorelacja! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bella lugar. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne kadry! Ależ wybrałabym się na taką wycieczkę!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również byłam pierwszy raz. Jest wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ tam pięknie, jak w bajce. Od razu przypomniał mi się mój pobyt w Cascais na wybrzeżu Portugalii. Podobne były widoki. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cascais i Cassis - jakie podobne nazwy!
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Przepiekne miejsce. ten port między klifami naprawde robi wrażenie <3. Podziwiam chodzenie po kamienistej plaży na bosaka. Ja bym się zaajajała :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo zazdroszczę wycieczki takie cudne widoki :)

    https://smerfetkowarodzina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Urokliwe miasteczko, musże przyznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cassis jest przepiękne, ale to port i klify wywarły na mnie największe wrażenie :)

      Usuń