środa, 26 października 2022

Kwiaty na Wawelu

 Kwiaty na Wawelu, a właściwie kwiaty skażone jesienią. Jednak czy można powiedzieć, że skażone? Raczej dotknięte jesienią.


Te, które już zwiędły, mają mnóstwo uroku, są po prostu piękne. Tylko trzeba im się dokładnie przyjrzeć. Opadnięte, zbrązowiałe kwiatowe płatki są po prostu wspaniałe!



Chciałam sfotografować kwiaty w blasku jesiennego słońca. Gdy jechałam tramwajem na Wawel świeciło blade słońce. Gdy znalazłam się na Wzgórzu Wawelskim, słoneczko schowało się za chmury. Opromienione blaskiem słońca kwiaty dużo lepiej wyglądają na zdjęciach.



Na Wawelu mnóstwo szkolnych wycieczek z przewodnikami. Niektóre dzieci słuchały opowieści przewodnika, bo nauczyciel im kazał. Myśli niektórych uczniów zapewne krążyły wokół sklepu z pamiątkami albo Mc Donalda czy KFC. Było też dużo osób dorosłych i rodzin z dziećmi. W końcu to właśnie Wawel jest jednym z najcenniejszych miejsc w Polsce.





























33 komentarze:

  1. Śliczne zdjęcia!!!! Wyobraziłam sobie, że ja robię zdjęcie z jednej strony roślinie, a Ty z drugiej i tak się spotykamy. haha Fajne wyobrażenie. Mam wiele ulubionych kadrów, między innymi ten gdzie ujęłaś Wawel, czwarte zdjęcie, cuuudo. :) Pozdrawiam, przytulam i niech szczęście Ci sprzyja. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się ujmować Wawel jak najczęściej, nie zawsze mi to wychodziło, dlatego nie opublikowałam niektórych zdjęć. Dziękuję za pochwałę.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. I jeszcze chcę napisać, iż uważam, że jesienią kwiaty wyglądają obłędnie bajkowo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczne zdjęcia!!!! Wyobraziłam sobie, że ja robię zdjęcie z jednej strony roślinie, a Ty z drugiej i tak się spotykamy. haha Fajne wyobrażenie. Mam wiele ulubionych kadrów, między innymi ten gdzie ujęłaś Wawel, czwarte zdjęcie, cuuudo. :) Pozdrawiam, przytulam i niech szczęście Ci sprzyja. <3

      Usuń
  3. Pięknie sfotografowałaś jesienne kwiaty:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Byliśmy tego lata na Wawelu i robiłam zdjęcia kwiatów, ale dotknięte jesienią tez mają swój urok:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty na Wawelu są piękne zarówno latem, jak i jesienią. Fajnie, że odwiedziłaś Kraków. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. piękne kwiaty
    pozdrowienia z dalekiej krainy

    Śledzę tego pięknego bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pozdrowienia i za słowa uznania.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Już jesień, ale wciąż jeszcze kolory cieszą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza drzewa cieszą swoimi kolorami.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Witaj wyjątkowo ciepłym październikiem Haniu
    Piękne te kwiaty. Ale i wszędzie dookoła wszystko jeszcze kwitnie.
    Pozdrawiam niteczkami nostalgii
    Ismena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, piękny październik mamy w tym roku z kwitnącymi,
      z nieco przywiędłymi kwiatami.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Na Wawelu od wiosny do jesieni można podziwiać piękne kwiaty. Jednak te jesienne być może, że już ostatnie cieszą jeszcze bardziej. W Twoim poście zobaczyłam przeurocze zdjęcia Wawelu i od razu zatęskniłam za tym miejscem.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magnolie są tymi pierwszymi "kwiatami". Już wtedy można też podziwiać
      drobne bratki.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Piękne te jesienne kwiaty. Pierwsze zdjęcie z różami- przepiękne, ale inne też mają dużo uroku.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że róże na zdjęciach prezentują się najlepiej.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Dla mnie niesamowite jest to,że teraz jesień jest tak długo ciepła,że kwiaty kwitną nawet do listopada. Pamiętam,że w dzieciństwie na 1listopada było często mnóstwo śniegu. A teraz prosze- 16 stopni ma być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Październik jest w tym roku przeuroczy. 1 listopada będzie wspaniały.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Na wspaniałym Wawelu mogą być tylko piękne kwiaty!!!
    Dziękuję za piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. Niektóre wyglądają, jakby jeszcze było lato, inne są dotknięte jesienią.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Przyjeżdżam tu ponownie, aby zobaczyć piękne kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zwykle piękne kwiaty i piękny Wawel.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wawel jest piękny o każdej porze roku. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Te kwiaty tworzą niepowtarzalny klimat na Wawelu <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne zdjęcia! Niedawno też tam byłam i również zwróciłam uwagę na rośliny. Uwielbiam jesień za to, że tworzy inny, niepowtarzalny klimat <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten klimat jest wyjątkowy, przepiękny. Dziękuję za słowa uznania i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń