piątek, 14 października 2022

Witraże na Plantach

 Na krakowskich Plantach można zobaczyć wspaniałości. „Kraków miasto witraży” to plenerowa wystawa na krakowskich Plantach. Osiemnaście latarni znajdujących się w różnych punktach Plant otrzymało niezwykłą oprawę w formie instalacji ilustrujących kompozycje witrażowe. Wystawa to dzieło Pracowni i Muzeum Witrażu. Te dzieła sztuki - witraże - będzie można oglądać do końca tego roku.


Zamek Królewski na Wawelu, dziesiątki kościołów z bazyliką Mariacką i katedrą wawelską na czele, pałac Czartoryskich, wieża ratuszowa, budynki użyteczności publicznej czy setki realizacji w kamienicach. We wszystkich tych budynkach znajdują się witraże, które na przestrzeni ostatnich 120 lat powstały w Pracowni i Muzeum Witrażu i właśnie z okazji 120 rocznicy powstała wystawa.

Jest co oglądać. Osiemnaście witraży, a każdy piękny i kolorowy. Zachwycają, budzą podziw, odkrywają historię Krakowa.















26 komentarzy:

  1. Piękne są:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię witraże, wspaniała wystawa!
    W jesiennym słońcu muszą robić wrażenie:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna wystawa! Kilka już widzieliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O widzisz - warto by się wybrać i to zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowite witraże! Trzeba przyznać, że bardzo ciekawy pomysł na wystawę. Nie widziałam takiej wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Te witraże to dzieło sztuki <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, są wspaniałe. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Od dziecka zawsze zachwycałam się witrażami. Jak wchodziłam do kościoła, w którym wcześniej nie byłam to pierwsze, co robiłam, to podziwiałam właśnie witraże w oknach :). Później trochę mi ta fascynacja przeszła, jednak wystawę i tak bym chętnie obejrzała <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim parafialnym kościele są piękne witraże, z przyjemnością je oglądam :)

      Usuń
  9. Kraków to miasto przepiękne i wyjątkowe.
    I nawet przepiękne witraże ma na Plantach...

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj pukaniem deszczu za oknem Haniu
    Witraże lubię oglądać. Mają swój urok. Właśnie niedawno podziwiałam też takie w moim miasteczku.
    Pozdrawiam końcówką urlopu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobają mi się witraże współczesne, mają wiele piękna.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Piękne! Świetna wystawa. Podobają mi się szczególnie roślinne witraże. Ten niebieski jest niesamowity!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten niebieski też najbardziej mi się podoba.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Niesamowita dzieła sztuki

    Pozdrowienia z Indonezji
    Obserwuję Twojego bloga
    Nie zapomnij też śledzić mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są po prostu fantastyczne. Już śledzę Twojego bloga. Pozdrawiam :)

      Usuń