niedziela, 25 kwietnia 2021

Magnolie na Wawelu 2021

 Przyszedł czas na magnolie. Te na Wawelskim Wzgórzu są niezwykłe. Dzięki katedrze i zamkowi mają szczególną moc. Nie można od nich oderwać oczu, jest to prawdziwe hanami - podziwianie piękna kwiatów. Spektakl trwa. W połączeniu ze złotą kopułą Kaplicy Zygmuntowskiej tworzą unikalne piękno. Tutaj miesza się historia z naturą.

Magnolie podziwiają zarówno krakowianie, jak i turyści. W czasie kwitnienia magnolii nie byłam od trzech lat. Rozmawiałam krótko z panią, która powiedziała, że w czasie kwitnienia przychodzi tu co roku i zawsze robi zdjęcia.



































40 komentarzy:

  1. Cudna jest. Pozdrawiam serdecznie Zosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magnolie takie są, takie ich piękno.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Och jakie piękne magnolie na Wzgórzu Wawelskim. Hanno, Twoje zdjęcia oglądam kolejny raz i nie mogę oderwać od nich oczu! Zauważyłam, że kwiaty magnolii są troszeczkę przypalone mrozem. Kilka razy oglądałam ten spektakl. Miałam nadzieję, że w tym roku zobaczę wawelskie magnolie. Jednak przymrozki zapowiadane na trzy najbliższe dni prawdopodobnie zniszczą te piękne kwiaty.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że ten kapryśny kwiecień zniszczy takie piękno.
      Z daleka tych śladów po mrozie nie widać.
      Serdecznie, Łucjo, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Wspaniałe są i pięknie je pokazałaś:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Magnolie są cudne i wspaniałe, urocze i piękne.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Mam taką magnolię przed domem, jeszcze całkiem nie rozwinęła kwiatów, a jutro przemarznie. Bardzo wrażliwa odmiana, piękna, ale kapryśna, jak nasza wiosna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wiele piękna zniszczy ta kapryśna wiosna.
      Wielka szkoda.
      Pozdrawiam wiosennie :)

      Usuń
  5. Wspaniałe! Szkoda, że tak krótko kwitną. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby ich kapryśna wiosna nie zniszczyła.
      Pozdrawiam wiosennie :)

      Usuń
  6. Magnolie wyglądają pięknie! Żałuję, że nie mogę zobaczyć ich na żywo.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Wawelskim Wzgórzu prezentują się wspaniale.
      Warto je kiedyś zobaczyć.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Piękny widok :) Uwielbiam ten czas kiedy magnolie kwitną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to szczególny czas, ich piękno zachwyca.
      Pozdrawiam wiosennie :)

      Usuń
  8. Przepiekny widok! Kwitnące magnolie i Wzgórze Zamkowe to takie dwa w jednym. Ja cały czas czekam kiedy zakwitną w moim ogródku. Przydałoby sie wiecej słoneczka. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech słońca będzie jak najwięcej. Życzę Ci, żeby magnolie jak najszybciej zakwitły w Twoim ogrodzie.
      Pozdrawiam wiosennie :)

      Usuń
  9. Dziękuję za te magnolie, na Wawelu wiosna nie byłam.
    Gdy przychodzi czas magnolii jedziemy do Kórnika, ale na razie u nas magnolie słabiutko, oby nie zmarzły...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Kórniku też musi być pięknie.
      Życzę słoneczka :)

      Usuń
  10. Piękne magnolię,muszę tam podjechać dopóki kwitną te piękne krzewy.
    Ja zasadziłam u siebie na podwórku ale pies .....tak zgryzł drzewko że uschło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjedź jak najszybciej, bo mają być przymrozki.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Ja mam 3 magnolie, z czego dzisiaj jedna mi ...zmarzła. Mam na myśli, oczywiście, kwiaty. Okropnie żałuję, że jej nie zabezpieczyłam, ale nie sadziłam, że w nocy ściśnie ja mróz -5 stopni.
    Te na Twoich fotkach, Haniu, "zatrzymują wdech". Mam jeden okaz, który ma duże kwiaty, jak kule o silnym nasyceniu różowej barwy. Jeszcze się trzymają przed mrozem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mróz nie zniszczy Twoich magnolii.
      Trzymam kciuki.
      Pozdrawiam cieplutko, trzymajmy się :)

      Usuń
  12. Za szybko skończyłam, a przecież najważniejsza sprawa: Przytulam, Cię, gorąco, Haniu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowna magnoliowa wiosna! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Sam Wawel jest piękny!!!
    A Wawel w magnoliach to po prostu CUDO :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę tylko napisać, że masz rację.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Witaj zielono-żółto Haniu
    Ale i też magnoliowa. Bo u mnie dookoła ich pełno
    Pozdrawiam nadzieją na spokojną i wiosenną majówkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby tylko pogoda dopisała, bo u nas zapowiadają deszcz.
      Ismeno, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Jest piękny. Szkoda, że magnolie przekwitną.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Boże, jak pięknie...
    Nie potrafię oderwać oczu.
    Tak bardzo chciałabym już gdzieś wyruszyć, ale mój stan zdrowia niestety mi nie pozwala. Mogę tylko podziwiać wiosnę na blogach...
    Serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci, Basiu, szybkiego powrotu do zdrowia, abyś mogła osobiście powitać wiosnę.
      Serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  18. stunning magnolias, enjoy spring beauty
    best regards
    cheap human hair wigs

    OdpowiedzUsuń