sobota, 10 marca 2018

Toruń nocą

Wiele razy spacerowałam po Toruniu nocą i wieczorem. Często planowałam stworzenie postu ze zdjęciami nocnymi tego miasta. Jednak zawsze były inne pomysły, co innego przyciągało moją uwagę. Odkładałam to na później. 
Jednak niedawno byłam w Toruniu  i postanowiłam już tego nie odkładać.
Przy niektórych zdjęciach trochę bawiłam się kolorami; na przykład na poniższym zdjęciu. Widać tu pomnik Mikołaja Kopernika i kilka zabytkowych kamieniczek.


Budynek, tak zwana Harmonijka, który był siedzibą wydziału prawa UMK.
 Poniżej widać kościół św. Ducha, który został zbudowany w stylu barokowym. Pełni on funkcję kościoła akademickiego. Znajduje się na Rynku Staromiejskim.
 Fragment ratusza na Rynku Staromiejskim; ta część była najbardziej oświetlona. Ratusz jest pięknym przykładem architektury gotyckiej. Gotyk jest najczęściej występującym w Toruniu stylem architektonicznym.
 Na pierwszym planie poniżej widać fontannę Flisaka z żabami. Według legendy - gdy w Toruniu panowała plaga żab, nikt nie potrafił znaleźć sposobu, aby je wygonić z miasta. Jednak Flisakowi to się udało. Grał pięknie na skrzypcach i żaby podążały za nim, za piękną muzyką; i w ten sposób Toruń został uwolniony z plagi żab.
Na drugim planie widać okazały Dwór Artusa.
 Poniżej widać urocze kamienice na Rynku Staromiejskim. Jedna z nich - pod Gwiazdą - została uznana za najpiękniejszą.
 A to osiołek, który w czasach średniowiecza był miejscem kary i tortur. Obecnie jest wielką atrakcją dla dzieci oraz dorosłych. Wiele turystów robi sobie tutaj pamiątkowe zdjęcia.

 To jest nieduża kamienica przy Rynku Nowomiejskim.
 Oto kościół św. Jakuba, niedawno odrestaurowany - w stylu gotyckim; jeden z trzech monumentalnych kościołów gotyckich. Pozostałe to kościół św. Jana oraz kościół NMP.
 Poniżej kościół garnizonowy pod wezwaniem św. Katarzyny. Tutaj odbywały się dawniej msze za ojczyznę. Został zbudowany w stylu neogotyckim - który bardzo często występuje w Toruniu.
 Przed kościołem figura Matki Bożej, która została zniszczona w czasie wojny. Została odbudowana kilka lat temu. Jest tu napis: Królowo Korony Polskiej, błogosław nam.
 Jedna z uliczek prowadzących do rynku.
 Już kiedyś prezentowałam murale na murach Młodzieżowego Domu Kultury, w którym często bywałam na zajęciach teatralnych.

 Poniżej ruiny dawnego zamku krzyżackiego. Przy ulicy Podzamcze dawniej znajdował się szpital, w którym się urodziłam - właściwie na terenie dawnego zamku.
 Jedna z ocalałych bram zamkowych.
 Wejście do domu kultury.

26 komentarzy:

  1. Toruń nocą wygląda zjawiskowo. Twoje zdjęcia wyszły doskonale.
    Mam nadzieję, że w tym roku wreszcie odświeżę swoje wspomnienia i znowu zobaczę to miasto.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Miasto jest nieduże, więc można zwiedzić zabytki w krótkim czasie.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Jeszcze nie miałam okazji być w Toruniu, ale mam nadzieję, że kiedyś to się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wonderful images of the night city.
    Goodnight!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze mnie urzekały miasta nocą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miasta nocą są bardzo romantyczne.
    Lubię wieczorem spacerować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię nocne zdjęcia. Bardzo ładnie i ciekawie wyszła Ci zabawa kolorami. Uwielbiam Toruń. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie prezentują się miasta nocą z podświetlanymi obiektami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nocą miasta zmieniają się - jakby były zupełnie innymi miastami :)

      Usuń
  8. Toruń to jedno z najpiękniejszych polskich miast. Kiedyś częściej tu bywałem. Podoba mi się ten osiołek. Chętnie zabrałbym go do domu, ale raczej by nie poszedł, bo z metalu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie ruszyłby się z miejsca.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  9. W Toruniu byłam tylko raz i zachwycił mnie !!Z wielką przyjemnością obejrzałam go wieczorowa porą :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo ładne miasto - zarówno w dzień, jak i w nocy.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Toruń by night... ;)
    Pięknie tam.

    Jamzasię na świat przyszedłem w pałacu X. Sanguszków, zatem bez wątpienia pokrewieństwo narodzinowe nas łaczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje narodziny wydają mi się wzniosłe - w takim pałacu.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  11. Bardzo lubię oglądać nocne zdjęcia, odprężają. Bardzo ładna architektura tam jest. <3 Fajowa fotorelacja. :) Witam w nowym tygodniu. hehe :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia nocne są zupełnie inne od tych w ciągu dnia.
      Tak jakby to było zupełnie inne miasto :)

      Usuń
  12. Magicznie uchwycony urok miasta... Aż wstyd przyznać, nigdy w Toruniu nie byłam!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie byłam w wielu miejscach, a tyle jest ciekawych miast i miejscowości do zobaczenia.
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  13. Nocne zdjęcia są niezwykle trudne. A Ty przepięknie Haniu pokazałaś uroki Torunia. Byłam w nim 2 razy, ale takiej magii nocnej nie zaznałam. Cudnie!!!

    OdpowiedzUsuń