niedziela, 7 lipca 2024

Wiersz dla dzieci: Kalafior

 Kalafior


Ni to kwiatek, ni warzywo,

takie śmieszne jakieś dziwo.

Mówi żółty kalafiorek,

że piękniejszy jest niż fiołek.

Moje miejsce w bukieciku,

nie w zwyczajnym warzywniku!

Pośród chabrów, róż i jaskrów,

wśród złocieni, malw i astrów.


Dziwi temu się szczypiorek:

tyś warzywko – kalafiorek!


Prawdę mówi nasz szczypiorek –

rzecze na to pomidorek.

Tyś warzywko, jak świat światem,

nie nazywaj siebie kwiatem!


To warzywo? czy też kwiecie?

bo już wszystko mi się plecie.

35 komentarzy:

  1. Fajny wiersz, a ja najbardziej pamiętam "Kwiat kalafiora" Małgorzaty Musierowicz. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszak i kwiaty jadamy, wiec niechaj kalafiorek poczuje się kwieciem jak najbardziej!
    Śliczny wierszyk:-)
    Pozdrawiam burzowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uroczy komentarz. U nas zanosi się na burzę :)

      Usuń
  3. Bardzo smaczny i kolorowy wierszyk.
    Bardzo lubię kalafiory.
    Stokrotka gratuluje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to wiersz o kwiatach, dlatego taki kolorowy.
      Ja też lubię kalafiory :)

      Usuń
  4. Dla mnie Kalafior na zawsze będzie nazwą knajpy, w której poznaliśmy się z moim mężem ;) A wierszyk śliczny <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka oryginalna nazwa knajpy :)

      Usuń
    2. Ojej jaki uroczy wierszyk. Czytam drugi raz i cały czas się uśmiecham 😁

      Usuń
  5. Znakomity wierszyk Haniu. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uroczy wiersz, brzmi bardzo sympatycznie, spodoba się i dzieciom i dorosłym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uroczy wierszyk, takie miłe przekomarzanie!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny wiersz:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Haniu!
    Jak zawsze prześliczny wierszyk. Bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo się cieszę.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Marudziłam na męża, że mi kwiatów nie kupuje, a przecież nie raz z kalafiorem do domu przyszedł <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj upalnym lipcem Haniu
    Z przyjemnością przeczytałam. Czekam na kolejne:)))
    Pozdrawiam oczekiwaniem na ochłodzenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dzisiaj wieje chłodny wiaterek, nie jest tak źle.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pozdrawiam uciekającą letnią chwilą

      Usuń
    3. To prawda, te letnie dni są takie ulotne.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    4. Spóźnione, ale serdeczne życzenia imieninowe Haniu

      Usuń
    5. Droga Ismeno, bardzo Ci dziękuję :)

      Usuń
  13. Fajny wiersz, uroczy i zabawny :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja uwielbiam kalafiory Haniu. Bardzo przyjemny wiersz, miło się go czyta. Dzieciom też się spodoba :) Winszuje Ci talentu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kalafiory są smaczne, a wierszyk wesoły:)
    Słonecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wierszyk jest wesoły, bo pisany dla dzieci. Niech się uśmiechają.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sympatyczny i bardzo rytmiczny wiersz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń