sobota, 27 stycznia 2024

Psie portrety

 Ostatnio regularnie, raz w miesiącu, uczestniczę w zajęciach odbywających się w Muzeum Manggha. W ostatnim miesiącu były zajęcia językowe, układanie krótkich form poetyckich poezji japońskiej - haiku i tanga.  Jednak przeważnie na początku jest oprowadzanie po którejś z wystaw, a potem malowanie tuszem lub farbami rysunków zainspirowanych obrazami z wystawy.

Ostatnio byliśmy na wystawie Masakazu Miyanaga zatytułowanej Pół na pół. Wydaje się, że to są obrazy, jednak to były pisane ikony. Można było obejrzeć mnóstwo złotych elementów z płatkami prawdziwego złota. Wizerunki psów nie bardzo mi się spodobały, najbardziej zachwyciły mnie złote elementy.


Na każdym z obrazów jest łaciński napis, który w wolnym tłumaczeniu brzmi: Każdy dzień niesie dary.
Najpierw jedna z młodych pań (po japonistyce) opowiadała nam o wystawie. Następnie pani po ASP przykazała nam szkicować ołówkiem tego poniższego psa. Najpierw 30 sekund, potem jedną minutę, na końcu trzy minuty. Każdy szkic był coraz bardziej szczegółowy. Ale to nie były właściwe  zajęcia.



Przeszliśmy do sali edukacyjnej. Były tam przygotowane podkłady malarskie, dwa pędzle - jeden cienki, jeden gruby, farby, ołówek, paleta. Najpierw pani po ASP szkicowała na dużej, zawieszonej na stojaku kartce elementy rysunku. Zaczęliśmy od koła. Potem dochodziły kolejne elementy. Wkrótce każda pani (panów nie było) miała naszkicowanego psa. Podkład mieliśmy pomalować na żółty kolor.
Każdy miał przed sobą wizerunek malowanego psa. Poniżej:

Wkrótce zaczęły się pojawiać psy. Pani prowadząca oczywiście nam pomagała.
Każdy pies jest inny, chociaż na pierwszy rzut oka wszystkie wydają się podobne.




Następnie malowaliśmy tła. Niektórzy wybierali tło popielate, inni niebieskie. Ja zostawiłam tło żółte, trochę je udoskonaliłam. Na poniższym obrazie pani namalowała tło niebieskie, było piękne. Zdjęcie nie oddaje tego koloru. 

To były bardzo fajne zajęcia. "Obrazy" wzięliśmy do domu. Mój jest w pokoju córki.

34 komentarze:

  1. Ale świetny pomysł z takimi zajęciami raz w miesiącu.
    Moim zdaniem psy są poprawne, ale właśnie większą uwagę przykuwają złote elementy, więc nie dziwię się, że to właśnie one bardziej Ci się spodobały.
    Przepięknie wyszły Wam te prace! I to jest właśnie w sztuce piękne. Ile ludzi, tyle różnych prac, a przecież każdy miał ten sam wzór. Chętnie wybrałabym się na takie zajęcia.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w Twojej okolicy jest możliwość uczestniczenia w jakichś warsztatach.
      Rzeczywiście mieliśmy ten sam wzór, a każda praca była inna.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Witaj Kochana 💜
    Jestem pod wrażeniem! Bardzo udany obraz! Ja jestem totalnie niemanualna, więc nawet nie podchodzę do farb 😀
    Bardzo fajnie że masz okazję uczestniczyć w warsztatach które Cię inspirują i rozwijają 🙂
    Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś "podeszła do farb" na zajęciach dla początkujących, to na pewno by Ci się spodobało.
      Na tych warsztatach nie były wymagane żadne umiejętności.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Niesamowicie wartosciowe zajecia...
    Gratuluje Ci Twojego pieseczka :-)
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, jak ciekawie i kształcąco spędzasz czas, jestem pod wrażeniem!
    Tyle złota na obrazach?
    Siedzący pies przypomniał mi ilustracje do opowieści Kerna o psie Ferdynandzie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe zdjęcia.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Kapitalne zajęcia! Można się artystycznie uaktywnić, wyżyć i nauczyć. A psy wspaniałe. Zdolne malarki 😉👍✌️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajęcia są wspaniałe, ale czasem trudno wykonać to, czego wymagają. Bardzo dużo i chętnie pomagają, są miłe i uśmiechnięte :)

      Usuń
  7. Oooo kurcze Haniu super te zajęcia w Mandze. Czy są odpłatne? Fantastyczna sprawa. Dzięki że o tym napisałaś. W naszym krakowskim
    muzeum archeologicznym też mają warsztaty popołudniowe na różne tematy, chyba 20 zł od osoby. Psy wyszły wspaniałe 😍😍😍

    Ściskam Cię mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpłatne 10 zł, ale to w ramach Akademii 60+.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Świetne są te zajęcia:)))prace cudne:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bez niedomówień, sztuka prawdziwa!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow ciekawy pomysł i ciekawa twórczość :D
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam serdecznie!🤗
    PS. Dziękuję za komentarz u mnie ;)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Super sprawa te comiesięczne warsztaty. Chętnie wzięłabym w nich udział.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uważam, że te warsztaty to świetny pomysł.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Na takich zajęciach sama z przyjemnością bym uczestniczyła :D
    Przepiękne portrety psiaków :D Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może znajdziesz podobne warsztaty w swojej okolicy.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Chciałabym mieć okazję do uczestniczenia w takich zajęciach. Kiedyś pisałam sporo haiku. Lubię tę formę poetyckiej wypowiedzi. I kocham psy i też bym je sobie chętnie pomalowała. Czasem z dziecmi maluję na plastyce. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale, że piszesz haiku. Ja też dawniej próbowałam, ale samodzielnie - nie na warsztatach.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  14. O, super. Kreatywnie! Bardzo ciekawe zajęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Haniu w tym szczególnym dla mnie dniu
    Bardzo przydałyby mi się takie zajęcia. Ale dla mnie takie dla początkujących....:)))
    Pozdrawiam nadzieją na dalsze nasze pisanie tutaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te zajęcia były dla osób początkujących. Nie było żadnych wymagań, jeśli chodzi
      o umiejętności. Oczywiście pani po ASP dużo pomagała i podpowiadała.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Mnie się znów średnio te złote dodatki podobają i bym wszystkie pieski rozebrała hihi. Super takie zwiedzanie połączone z zajęciami :). Tylko chyba by mnie trema zjadła, jakbym miała coś namalować, w tej dziedzinie akurat jestem kompletnym beztalenciem i nie wiem co by mi wyszło zamiast pieska :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malowaliśmy według wzoru, więc nie było tak trudno :)

      Usuń
  17. Bardzo ciekawe zajęcia.
    Mnie osobiście bardzo się te psy ubrane w złoto podobają. Wyglądają tak dostojnie.
    Wasze prace- interesujące.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam tak jak Ty, że złoto jest najpiękniejszym elementem.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń