sobota, 20 stycznia 2024

Marsylia

 Kiedy wysiedliśmy z pociągu, poczuliśmy, że powietrze inaczej pachnie. To był zapach Morza Śródziemnego. Miasto na Lazurowym Wybrzeżu, piękne, pełne wspaniałych nadmorskich widoków. Po odwiedzeniu Marsylii Lyon wydał się nam małym, niepozornym miastem, chociaż tak się nim zachwycaliśmy.




Zaraz po wyjściu z dworca kolejowego zobaczyłam wspaniałe monumentalne budynki. Lubię taki monumentalizm; między innymi za to pokochałam Marsylię. Jest tu też mnóstwo wąskich uroczych uliczek. Najbardziej zachwycił mnie Stary Port, pełen kutrów rybackich, łodzi, żaglówek. Można tam było kupić świeże ryby - prosto z kutra.






Spacerowaliśmy po tym pięknym mieście, robiliśmy 15-20 kilometrów dziennie. Niektóre miejsca odwiedzaliśmy kilka razy. Podobno Marsylia jest bardzo niebezpiecznym miastem, pełnym gangów narkotykowych. Zdarza się tu mnóstwo kradzieży. My tego nie doświadczyliśmy. To drugie co do wielkości miasto we Francji, oczywiście po Paryżu.



























34 komentarze:

  1. A ciekawa jestem, jak ludzie - marsylianie (nie jestem pewna, czy tak to się odmienia 😉). Jacy są? Bo miasto na pewno wspaniałe, no i to morze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam okazję poznać kilka osób - byli gościnni i mili :)

      Usuń
  2. Es una bella cuidad . lidas fotos. Me gustaría conocerla. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  3. Es una bella ciudad. fotos de lidas. Me gustaría conocerla. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny fotoreportaż, monumentalne budynki robią wrażenie, choć ja zawsze wole ciasne uliczki i nadmorskie chatki:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wąskie uliczki też oczywiście były, ale mnie zachwycił monumentalizm :)

      Usuń
  5. Witaj Haniu
    Zatęskniłam za letnimi wędrówkami.
    Zachwyciły mnie te wąskie uliczki. Zawsze mam do nich słabość.
    Pozdrawiam słoneczną bielą za oknem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było dużo wąskich uliczek, jednak najbardziej zachwyciły mnie te w Lyonie.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Kocham taką odrobinkę lata i słonka w środku zimy. I Marsylię też kocham. Cudowna fotorolecja, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Było, słońce, morze i wielu turystów :)
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dziękuję Haniu, za ten piękny wirtualny spacer po Marsylii.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobał.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. O matko! Ale pięknie! Cieszę się Waszym szczęściem, że taką wspaniałą podróż odbyliście.
    Serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marsylia to piękne miasto, morze robi wrażenie.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. mnie zachwyciło w Marsylii to doskonałe połączenie Museum

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyświetla mi się "Profil jest niedostępny".
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Piękna wycieczka, fascynująca.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe miasto odwiedziłaś:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej zachwyciło mnie morze.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Marsylia jest przepiękna, na zawsze pozostanie w mojej pamięci.
      Może jeszcze kiedyś ją odwiedzę :)

      Usuń
  13. Wspaniała podróż. Pięknie tam, bardzo klimatycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marsylia jest pięknym miastem, miło było po niej spacerować :)

      Usuń
  14. Ale tam pięknie! Zachwycają mnie te widoki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej zachwyciły mnie uliczki z widokiem na Morze Śródziemne :)

      Usuń
  15. Wspaniała relacja! Poczułam się jakbym tam była :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna fotorelacja! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super fotki Haniu. Moja koleżanka mieszka w Marsyli od 5 lat i jest zadowolona. Jej mama co roku jeździ do niej na wakacje. Jest tam co zwiedzać. Marsylia to miasto Alana Delona, on pochodził z Marsylii. Urocze miasto pomijając istnienie gangów. Bardzo miło mi się ogląda twoją relację.

    Miłego popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam zauroczona tym miastem, jest co oglądać.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń