niedziela, 13 marca 2022

Krokusy

W Nowej Hucie kwitnie dużo krokusów, najwięcej można spotkać na Placu Centralnym, który jest sercem tej dzielnicy. Te kwiaty są symbolem wiosny. Kilka lat temu zainaugurowano akcję "Ukwiecony Plac Centralny" i od tego czasu można tam podziwiać krokusy, żonkile i tulipany. Spacerujących osób nie brakuje. Ja najbardziej lubię oglądać kwitnące krokusy, wczesnowiosenne, pełne wdzięku kwiaty. Czas ich kwitnienia zbiega się z okresem Wielkiego Postu. Zarówno krokusy, jak i kolorystyka Wielkiego Postu są fioletowe. To taka ciekawostka. 

Nowa Huta to najbardziej zielona dzielnica Krakowa. Jest tu bardzo dużo trawników, skwerów, a przede wszystkim ogromnych drzew. Doceniają to wszyscy krakowianie i zazdroszczą zielonych nowohuckich alej.





















55 komentarzy:

  1. Piekne kwiaty u nas w jednym miejscu jest cała polana tych pięknych kwiatów

    OdpowiedzUsuń
  2. Krokusy to bardzo wdzięczne kwiaty:)))może dlatego że pojawiają się jako jedne z pierwszych:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te pierwsze wiosenne kwiaty cieszą najbardziej, przebiśniegi i krokusy.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Krokusy pojawiają się w ogródkach, inne rośliny tez wychodzą z ziemi.
    Wiosno, przybywaj!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię krokusy i lubię Nową Hutę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś pięknego, u nas nie widziałam nigdzie w okolicy ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne krokusy!
    To naprawdę super wiadomość, że właśnie w Nowej Hucie najwięcej kwiatów, których inne dzielnice Krakowa zazdroszczą. Nie znam Nowej Huty, ale od dawien dawna to dzielnica przemysłowa i wiadomo jakie w związku z tym są skojarzenia. Tymczasem coraz więcej o tym miejscu optymistycznych wiadomości. A to, że fajne muzeum, a to ,że dzielnica ukwiecona i zielona... Takie wiadomości- cieszą!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tu prawdopodobnie najwięcej ogromnych drzew. Inne dzielnice tego nie mają.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Piękne krokusy! U mnie dopiero co wyszły z pod ziemi, nie mają jeszcze główek. Nie mogę się doczekać aż cała matka natura rozkwitnie i w końcu zobaczymy prawdziwą wiosnę :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna, moim zdaniem, już się zaczęła. Wystarczy spojrzeć na czyste słoneczne niebo i poczuć ciepło.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. To są piękne chwile gdy widzi się i podziwia krokusy i inne wczesnowiosenne kwiaty...
    Pozdrawiam Haniu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pojawiły się i u mnie w ogródku, ale mizernie - coś im zeszłego roku zaszkodziło, myślę że jakieś owady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wydobrzeją, szkoda byłoby takich uroczych kwiatków.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Piękne krokusy :D Super, że pojawiają się już pierwsze oznaki wiosny :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie pierwszą oznaką wiosny są leszczynowe bazie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Swego czasu krokusy rosły u nas na skwerze przy głównej ulicy, ale w tym roku nie rzuciły mi się w oczy. Planuję je kiedyś posadzić u mnie przed domem, może mi się to uda... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz chęć i możliwości, to na pewno Ci się to uda.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Już nareszcie zbliża się wiosna i już u mnie już też kwitną krokusy. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie wiosna już jest.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  13. That flower is pretty. But sometimes it looks like an artificial flower ☺️

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne są te krokusy! Sama byłam ostatnio na spacerze i też je widziałam. Co do tej zieloności na Nowej Hucie, to trochę mnie zaskoczyłaś. Ja mieszkam na Borku Fałęckim i jestem wręcz otoczona lasem i zielonymi terenami, ale nie jest to aż tak duży kawałek jak Nowa Huta.
    Zapraszam na nowy post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz szczęście, że mieszkasz w tak pięknej okolicy.
      W Nowej Hucie jest dużo ogromnych drzew i to jest jej główna zaleta.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Oj zdecydowanie! Teraz uważam, że jest to najlepsza część Krakowa do mieszkania! Wpadłam, żeby zaprosić na nowy post!

      Usuń
    3. Już byłam, bardzo profesjonalny post.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    4. Jejku bardzo dziękuję, przemiło mi to słyszeć! Kiedy nowy wiersz w takim razie, bo ja tutaj przychodzę zaprosić znowu na najnowszy post :D
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
    5. Publikujesz yak dużo postów, że nie nadążam za Tobą :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Witaj końcówką zimy Haniu
    Tak Pani Zima już w odwrocie i zaczynają otaczać nas budzące się kolory przyrody. Pięknie to pokazałaś. Do tego kolor krokusów kojarzy się z Wielkim Postem. Nie wiedziałam, że Nowa Huta jest taka zielona.
    A i u mnie trochę przyrodniczo, wielkopostnie, chociaż trochę inaczej.
    Pozdrawiam ciepło przesyłając delikatny, żółty uśmiech budzących się forsycji 

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie forsycje jeszcze nie zaczęły się budzić.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Niestety susza powoduje, że wszystko powoli marnieje
      Pozdrawiam jak zawsze ciepło

      Usuń
    3. Miejmy nadzieję, że kwiaty na tym nie ucierpią i wkrótce spadnie deszcz.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Dziś widziałam bardzo dużo krokusów i strasznie się nimi zachwycałam <3. To najlepszy znak, że wiosna nadeszła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, powietrze już wiosenne. I to słońce zachwycające.
      Serdecznie pozdrawiam >)

      Usuń
  17. Śliczne :) Wczesnowiosenne kwiaty są chyba najpiękniejsze. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie przebiśniegi i krokusy.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Przepiękne krokusy! U nas zawsze ich wszystkie kolory na trawnikach! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz przepiękne trawniki. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Kocham krokusy <3 Ale jeszcze ich w tym roku nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To żałuj, pięknie się prezentują.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Piękne te krokusy! wiosna jest dzięki nim przepiękna! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna już w pełni, pojawiają się wiosenne kwiaty, niedługo zacznie kwitnąć forsycja.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Śliczne kwiatki – taki kobierzec utkany z kwitnących krokusów musi robić oszałamiające wrażenie 🙂.

    OdpowiedzUsuń
  22. Krokusy są piękną zapowiedzią wiosny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już zakwitły forsycje, również piękna zapowiedź wiosny.
      Pozdrawiam :)

      Usuń