piątek, 1 marca 2024

Muzeum Sztuki (Kunsthaus) w Zurychu

 Gdy byłam w Zurychu, odwiedziłam Muzeum Sztuki. Córka była rok wcześniej i odwiedziła to samo muzeum. Opowiadała mi o nim. Wymieniała nazwiska niektórych malarzy, ale mimo to wyobrażałam sobie to jako zwykłe muzeum prowincjonalne. Może dlatego że Zurych nie jest wielkim miastem. Jest to okazałe muzeum składające się z dwóch budynków, połączonych podziemnym przejściem. Gdy zobaczyłam obrazy, byłam zachwycona.


Wikipedia z tych bardziej współczesnych malarzy wymienia tylko takie nazwiska jak  Edvard Munch, Jacques Lipchitz, Salvador Dalí i Pablo Picasso. Tymczasem tych znanych artystów jest dużo więcej - począwszy od impresjonistów, na Salvadorze Dali kończąc. Są tu również malarze tej miary co Chagall, Kandinsky, Klee, Miro, Monet, Manet, Munch, Degas, Renoir, Gauguin, Bonnard, van Gogh, Sisley, Modigliani, Cezanne. 

I właśnie obrazy tych malarzy prezentuję w niniejszym poście.

















































32 komentarze:

  1. Można dosłownie dostać oczopląsu kiedy obok jednego arcydzieła wisi drugie, trzecie, piąte… Byłam w Zurichu ale nie dotarłam do tego muzeum. Zazdroszczę Ci troszeczkę, że mogłaś zachwycać się, kontemplować dzieła i cieszyć oko, a co więcej robić to na raty nie w pośpiechu wycieczkowym. Jestem zaskoczona, że można tam fotografować. Hanno dziękuję, że mogłam zobaczyć tyle wspaniałych dzieł.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można w Muzeum fotografować bez żadnego problemu.
      Nie trzeba nikogo o to pytać.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ale zazdroszczę! Sami najwspanialsi! Zobaczyć dzieła Picassa na żywo - o, jak bardzo bym chciała <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że w przyszłości będziesz mogła na żywo zobaczyć tych najwspanialszych <3

      Usuń
  3. Hanno oglądałaś wspaniałe obrazy. Niektóre z nich są wręcz arcydziełami
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako architekt muszę napisać, że szkoda, że nie pokazałaś więcej samego budynku ;) To ciekawa forma.
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wyszło... Skoncentrowałam się na obrazach :)

      Usuń
  5. Nie wszystkie mi się podobają, ale i tak możliwość obejrzenia tylu prac, różnych stylów i mistrzów, to duże przeżycie estetyczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też niektóre obrazy się nie podobają, to całkiem normalne :)

      Usuń
  6. Kochana bardzo dziękuję za ten wpis! Dawno nie byłam w muzeum,aby podziwiać obrazy,a u Ciebie całe mnóstwo! Sporo narobiłaś tych zdjęć! Piękną wycieczkę miałaś. Serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycieczka była bardzo udana. To było duże przeżycie estetyczne. Zdjęć zrobiłam bardzo dużo, niektórych nie opublikowałam.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Zastanawiam się czy tylko we mnie niektóre obrazy wywoływały dziwne odczucia. Zwłaszcza te o intensywnych kolorach jakby chaotycznie malowane... nibyubie feerie barw, jednak w przypadku pewnych produkcji oddziaływują dosyć niepokojąco. Jakby stan umysłu artsty szalał w czasie malowania 😅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może umysł artysty szalał w czasie malowania - to całkiem prawdopodobne :)

      Usuń
  8. Witaj Haniu początkiem meteorologicznej wiosny
    I znowu zaprosiłaś nas do kolejnego ciekawego miejsca.
    Pozdrawiam jak zawsze serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że to miejsce Cię zainteresowało.
      Pozdrawiam równie serdecznie :)

      Usuń
    2. Pozdrawiam słonecznym uśmiechem przedwiośnia

      Usuń
    3. Dziękuję. Oby jak najwięcej słoneczka było tego przedwiośnia :)

      Usuń
  9. No niestety, nie byłam w tym muzeum, a szkoda. Chyba będę musiała nadrobić zaległości, bo widzę z Twojej fotorelacji, że naprawdę warto. Pozdrawiam, dobrego tygodnia, Haniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto odwiedzić to muzeum i zobaczyć prace
      tych najwspanialszych.
      Serdecznie pozdrawiam, Joanno :)

      Usuń
  10. Ile ciekawych obrazów. Zmotywowałaś mnie do tego, by zaprosić więcej sztuki do swojego życia. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tienen unos lindos cuadros. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowite obrazy, sztuka na każdym kroku zaskakuje i zachwyca. Sama bym chętnie odwiedziła to muzeum :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam zachwycona tymi obrazami. Sztuka jest piękna :)

      Usuń
  13. Wspaniale móc zobaczyć takie muzeum i takie obrazy!
    Lubię szczególnie ekspresjonistów, a w prezentowanych obrazach widzę ich sporo.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nacieszyłaś oko obrazami ekspresjonistów.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Pięknego Dnia Kobiet i wszystkiego spełnionego na co dzień, Haniu, uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za piękne życzenia.
      Tobie też życzę wszystkiego najlepszego :)

      Usuń
  15. Niektóre z tych obrazów naprawdę powodują, że człowiekowi zapiera dech w piersiach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że obrazy Ci się spodobały.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń