wtorek, 24 maja 2022

Wiosna w Ogrodzie Botanicznym

 Zdjęcia robiłam późną wiosną, w końcówce maja, a dokładnie dwudziestego trzeciego dnia tego miesiąca. Przechadzałam się nieśpiesznie po ogrodzie. Mijałam wycieczki szkolne, emerytów, zorganizowaną grupę starszych osób na wózkach inwalidzkich, spotykałam też matki z małymi dziećmi. Wszyscy zachwycali się kwiatami, ich zapachem i kolorami. Było raczej pochmurnie, tylko czasem świeciło słońce. W związku z tym zdjęcia nie wyszły mi tak, jak sobie wymarzyłam. Wszyscy przybyli, żeby odpocząć, a przy okazji poznać nazwy mniej popularnych kwiatów - przynajmniej tak wynikało z moich obserwacji. Większość osób odpoczywała przy oczku wodnym i przy fontannie. Szklarnie tego dnia były nieczynne, dlatego nie mogłam sfotografować roślin tam występujących.

Warto dodać, że krakowski Ogród Botaniczny jest najstarszym tego rodzaju ogrodem w Polsce. Jest pełnym piękna zabytkiem.













































37 komentarzy:

  1. Takie miejsca to raj dla ludzi, owadów, zwierząt!
    Przydałyby się takie ogrody w każdej miejscowości!
    dziękuję za cudny spacer:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród to krakowska perełka. W innych miastach są przecież parki :)

      Usuń
  2. Przepięknie jest w tym ogrodzie:)))uwielbiam takie miejsca:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród Botaniczny to ulubione miejsce mieszkańców Krakowa.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Hanno,
    bardzo dziękuję za ten cudowny, wiosenny spacer po Ogrodzie Botanicznym w Krakowie. Niestety, nie będę pojechać w tym pięknym, wiosennym okresie. To nawet lepiej, że nie było ostrego słońca bo zdjęcia wyszły rewelacyjne.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słońca właściwie wcale nie było. Dziękuję za miłe słowa.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Tyle piękna w jednym miejscu! Żałuję, że nie mogę tego zobaczyć na własne oczy i dziękuję za wspaniałą wycieczkę. Miłego tygodnia Haniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle piękna! Było jeszcze więcej.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Piękny spacer po krakowskim ogrodzie botanicznym. Śliczne zdjęcia. Z wielką przyjemnością podziwiałam te kwitnące kwiatowe piękności.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry wieczór.

    Wstyd się przyznać ale nie miałem pojęcia, że w Krakowie jest takie urokliwe miejsce. W ogóle wstyd, bo nie wyjechałem z Warszawy od 2019 roku tak naprawdę. Nawet nie udało się pojechać na działkę czy inny krótki wypad.

    Zapraszam do siebie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas się wybrać.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Dziękuję za komentarz pod moim wierszem. Zgadzam się, że trzeba dobrze patrzeć, żeby widzieć więcej.

      Pozdrawiam!
      Mozaika Rzeczywistości

      Usuń
    3. Z przyjemnością czytałam ten wiersz :)

      Usuń
  7. Thank you, Violet.
    Have a wonderful week :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W maju zakwita tyle kwiatów, że trudno za nimi nadążyć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj kwitnącymi akacjami Haniu
    Tak, w maju trudno nadążyć za kolorami i zapachami.
    Pozdrawiam zapachem maja po deszczu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przechadzając się, co chwilę czuję jakieś kwiatowe zapachy.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Pięknie wszystko zakwitło :D Super zdjęcia!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Wiosna wszędzie jest piękna. Ale najpiękniejsza w Ogrodach Botanicznych. Byłam kiedyś w Krakowskim Ogrodzie i wyszłam zachwycona. Ale te moje dwa w Warszawie są równie piękne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam w warszawskich ogrodach botanicznych, ale wierzę, że są piękne.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Pięknie! U mnie niestety nie ma Ogrodu Botanicznego, a myślę, że byłabym tak częstym gościem. Zwłaszcza wiosną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo częstym gościem nie jestem, ale jak odwiedzam ogród, to się nim zachwycam.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Ten ogród jest przepiękny
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam dwa razy w tym ogrodzie w ramach wykładu i za każdym razem wyszłam zachwycona jego pięknem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też niezmiennie się nim zachwycam.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Zachwycające zdjęcia i urocze miejsce. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce jest piękne, ja też się nim zachwycam.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Przepięknie <3 Sama bym chętnie odpoczęła w otoczeniu tych kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiąc zdjęcia, odpoczywałam. To idealne miejsce dla wypoczynku :)

      Usuń
  17. Haniu miejsce i zdjęcia zachwycające!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję. Miejsce zaiste piękne.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Pięknie wszystko kwitnie aż się chce spacerować i podziwiać piękne kwiaty. Dawno nie byłam w takim ogrodzie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te piękne kwiaty są największą ozdobą ogrodu. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń