piątek, 14 stycznia 2022

Muzeum Narodowe w Warszawie - krótki spacer

 Podczas weekendu w Warszawie zdecydowałyśmy się z córką na odwiedzenie jednego z muzeów. Na stronie Muzeum Literatury były niejasne informacje - to muzeum początkowo chciałyśmy odwiedzić. Dlatego nasz wybór padł na Muzeum Narodowe. Jak powiedział mój mąż, jest to muzeum, które przynajmniej raz w życiu należy zwiedzić.


Zwiedzających było dużo. Muzeum wcale nie było nudne. Rodzice z małymi dziećmi, harcerki zbierające pieczątki do swoich zeszycików. Odbywały się zajęcia dla dzieci w formie pogadanki i rysowania eksponatów. Niektóre dzieci miały bardzo dużą wiedzę. Muzeum ma sześć galerii. Ja z córką zdecydowałyśmy się na odwiedzenie czterech. Przedstawię niektóre eksponaty - bez dat i bez nazwisk. 
Galeria sztuki starożytnej.
Tu najbardziej mi się spodobała sztuka starożytnego Egiptu. A właściwie wszystko jest piękne i cenne. Zarówno córce, jak i mnie ta galeria spodobała się najbardziej.













Galeria sztuki XIX wieku.
Tu chyba najbardziej wartościowe dla nas, Polaków, są obrazy Jana Matejki i Piotra Michałowskiego.



Obraz Piotra Michałowskiego:
Jan Matejko: Stańczyk:
Jan Matejko: Autoportret:
Jan Matejko: Grunwald:
Jan Matejko: Portret żony Teodory w stroju ślubnym:
Jan Matejko: Portret dzieci artysty:


Galeria wzornictwa polskiego.
Można tu obejrzeć wspaniale zaprojektowane meble, zabawki, plakaty, rysunki dla dzieci. Mnie osobiście najbardziej spodobały się zabawki, z humorem i oryginalnym pomysłem.







Galeria sztuki dawnej.
Tu można zobaczyć meble, stroje sprzed lat, zegary, korony królewskie, rzeźby, popiersia, obrazy i piękną porcelanę. Jest to wspaniała i wartościowa galeria.







Na końcu zwiedzania chciałyśmy jeszcze raz odwiedzić galerię sztuki starożytnej, jednak czas gonił. Miałyśmy bardzo napięty grafik. Chciałyśmy jeszcze odwiedzić Ogród Saski, Żoliborz, zjeść obiad, a wieczorem odjechać pociągiem do Krakowa.


56 komentarzy:

  1. Zdecydowanie najwięcej czasu poświęcam malarstwu XIX wieku, to moja ulubiona ekspozycja, ale inne są również ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malarstwo XIX wieku jest bardzo interesujące, jednak wolę sztukę starożytną.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Witaj niby zimą Haniu
    Kiedyż to ja byłam w muzeum? O Warszawie już nie wspomnę:))) Ciekawe zdjęcia. Niedawno w radio słuchałam audycji o warszawskiej wystawie - Niewidoczne. Historie warszawskich służących.
    Niech los wyczaruje Ci same kolorowe dni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno ciekawa jest wystawa o warszawskich służących.
      W muzeach bywam często - ja i moja rodzina.
      Serdecznie, Ismeno, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Przesyłam ciepłe pozdrowienia na skrzydłach wiatru

      Usuń
    3. Dziękuję. Odwzajemniam. Życzę miłego weekendu :)

      Usuń
    4. Haniu
      Dziś wpadłam do Ciebie, aby powiedzieć:
      Właśnie są moje wirtualne urodziny
      Ktoś wpadnie, napisze coś
      Ale zanim wielki hałas zrobi świat
      Tak zwyczajnie ze mną bądź
      Pozdrawiam nadzieją na udane spotkanie

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję za wspaniałą wycieczkę:)))pięknie zdjęcia:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobała.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Mieszkam dość blisko Warszawy, a nie byłam...
    Haniu dziękuję za piękne fotki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś się wybierzesz. Warto zobaczyć te warszawskie eksponaty.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Nie miałam okazji zwiedzić tego muzeum. Dziękuję za tą ciekawą wycieczkę Haniu i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Droga Hanno, wspaniała jest Twoja relacja i bardzo piękne zdjęcia. Uwielbiam odwiedzać muzea. Jakiś czas temu odwiedziłam Narodowe i byłam pod wrażeniem sztuka starożytnego Egiptu. Wiele eksponatów zawdzięczamy profesorowi Michałowskiemu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o profesorze Michałowskim. Dzięki Tobie poznałam jego nazwisko.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dawno temu zwiedzałam Muzeum Narodowe , jeszcze na praktykach studenckich, teraz bliżej mi do poznańskiego i może w ferie się wybierzemy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno w Poznaniu są świetne eksponaty. Córka zachwycała się sztuką Magdaleny
      Abakanowicz.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. chetnie bymzwiedzila to muzeum, bo wyglada super :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będziesz w Warszawie, zdecyduj się.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Sama chętnie bym odwiedziła to muzeum ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała wyprawa, Haniu. Oprowadziłaś nas po muzeum niczym wykwalifikowany przewodnik! Jeżeli kiedyś będę miała okazję tam zajrzeć, to od razu będę wiedziała, na co zwrócić szczególną uwagę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Wybierz się, nie pożałujesz.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Nie byłam jeszcze ale myślę, że kiedyś z pewnością odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam kiedyś w tym muzeum, ale dawno temu... Lubię takie wyprawy. Zazwyczaj "idę" potem tropem tego, co mnie najbardziej zainteresowało, otwieram kolejne "szufladki", dowiaduję się nowych rzeczy, o których wcześniej nie miałam pojęcia.
    W Twoim poście najbardziej zainteresowała mnie galeria wzornictwa polskiego.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam dużo więcej zdjęć z galerii wzornictwa polskiego,
      ale nie było miejsca w poście.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Jako żę mieszkam w Warszawie to chodzę do tego muzeum kilka razy w roku. Oglądam nie tylko wystawy stałe ale i czasowe. Wszystko w tym Muzeum jest wspaniałe i wspaniale wyeksponowane.
    Mam roczny bilet wstepu.A ostatnio byłam właśnie na wystawie malarstwa Anny Bilińskiej
    Kiedyś napisałam nawet o historii tego muzeum. I umieściłam to w mojej książce o Warszawie.
    No i cieszę się bardzo że Ty - jako mieszkanka Krakowa cenisz Muzeum w Warszawie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniałe muzeum, trudno go nie docenić.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. kiedyś byłam na wycieczce szkolnej, ale przyznam że niewiele z tego pamiętam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w przyszłości odświeżysz sobie eksponaty z tego muzeum.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Mnóstwo wspaniałych artefaktów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dziwnego, to bogato wyposażone muzeum.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  16. W te wakacje byliśmy z dziećmi pierwszy raz w Warszawie, jednak wiele miejsc nie zdąrzyliśmy odwiedzić. Przy kolejnej wizycie musimy odwiedzić Muzeum Narodowe. Byliśmy w Muzeum Ewolucji, bo moja młodsza to wielka fanka dinozaurów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W muzeum było dużo dzieci; Twoim córkom też pewnie by się spodobało.
      Nie wiedziałam, że w Warszawie jest muzeum związane z dinozaurami :)

      Usuń
  17. Byłam kilka lat temu i bardzo miło wspominam. Raz w życiu to obowiązek wybrać się do muzeum narodowego :)
    Zapraszam również do mnie.
    Blog ♥
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mamy takie same opinie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. No muszę przyznać, że zazdroszczę tej wizyty! Zwłaszcza zobaczenia tych obrazów, muszę się tam koniecznie kiedyś wybrać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam tylko odpowiedzieć na Twój komentarz u mnie: W takim razie zapraszam Pani córkę na mojego bloga, właśnie wpadła nowa recenzja, więc może się jej spodoba! No i pytanie: co Pani w takim razie czytała i oglądała? :D

      Usuń
    2. Nie pamiętam tytułów. Córce polecę pani bloga :)

      Usuń
  19. Chętnie wybrałabym się do takiego muzeum :D Super fotorelacja!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Wystarczy wybrać się do Warszawy. A może w Twojej okolicy są podobne muzea?

      Usuń
  20. Wow! Very interesting museum, thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week-end!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You are right. That's a great museum.
      I visited Your blog.
      Best regards :)

      Usuń
  21. Wspaniałe! Z przyjemnością z Tobą pozwiedzałam. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję; mnie też było przyjemnie.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Piękne wystawy :). Bedę musiała w końcu zaliczyć to muzeum. Pamiętam jak za dzieciaka nie cierpiałam chodzić po muzeach. Teraz zapewniają w nich coraz więcej atrakcji dla młodszych i to jest świetne :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muzea stają się atrakcyjne; poza tym z wiekiem się do nich dorasta.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  23. Fabulous post!
    I love Art and Museums!
    Thanks for sharing.
    Hugs from Spain

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj Haniu. Zazdroszczę Ci tej wyprawy. Już od dawna wybieram się do Warszawy, ale zawsze coś staje na przeszkodzie. Ja i moja rodzinka uwielbiamy zwiedzać muzea. Nawet moje wnuczki zraziły się tą pasją. Młodsza pięcioletnią Oliwka dopytuje się kiedy pójdziemy do muzeum. Mój zięć archeolog zawsze opowiada im wiele ciekawostek. Mam cichą nadzieję, że może w tym roku uda się zrealizować moje plany. Swoim wpisem jeszcze bardziej mnie zachęciłaś. Pozdrawiam cieplutko 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniała rodzinka! Jeżeli Twoje wnuczki mają tatę archeologa, nic dziwnego że uwielbiają odwiedzać muzea.
      Ja i moja rodzina również lubimy zwiedzać muzea.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń