niedziela, 11 października 2020

Namalowany świat: Wiersz o jesieni dla dzieci

   Namalowany świat


Jak złoci tancerze

lecą liście z drzewa,

w kolorowym tańcu

wiatr je porozwiewał!


Zobacz świat namalowany

żółcią i czerwienią,

w jesiennym słoneczku

złotem liście się mienią.


Wieje drobny wietrzyk,

kolorom się dziwi,

i drzewom w purpurze

i tancerzom miłym.


Na jesiennym obrazie

kolory brązowe,

żółte, rude, złociste

i ciemnoczerwone.


Lecą liście z drzewa

pędzlem malowane,

zobacz, jakie piękne,

popatrz tylko na nie!

25 komentarzy:

  1. Piękna jesień w tym wierszyku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, jak tancerze w piruetach:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opadanie liści na wietrze kojarzy się wyłącznie z piruetami.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Jesień czasem bywa piękna jak w tym wierszu:)))Pozdrawiam serdecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej wtedy gdy świeci słońce.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Piękna poezja jesienna
    Bardzo lubię kolor liści jesienią
    Niestety nasz kraj nie ma 4 sezonów
    Mamy tylko 2 sezony.
    Miłego dnia
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwa sezony również są piękne. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Autumn and colorful leaves are beautiful.
      Have a great day :)

      Usuń
  6. Jesienią lubię słuchać Haliny Frąckowiak i wyobrażać sobie, że mam spakowany "podróżny, stary worek" i jestem gotowy. Halina porywa mnie na plaże, które nie mają końca. Ale jesienne parki, zasypane po kostki złotymi lisćmi, też lubię.

    Wiersz przypomina mi (nie wiem czemu) Ewę Szelburg Zarembinę. "Przez różowe szkiełko" - czy jakoś tak - to była moja pierwsza książka w życiu. Czułem się wtedy podobnie, jak po tym (jakże pięknym) wietrzyku-wierszyku. Tak jak teraz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skojarzenie z Ewą Szelburg Zarembiną to dla mnie zaszczyt.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Oby jak najwięcej słonecznej jesieni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słonecznej suchej i kolorowej jesieni życzę Tobie i wszystkim czytelnikom.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Świetnie i obrazowo uchwyciłaś jesień w tym wierszu. Jestem pod wrażeniem.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam napisanych kilka wierszy o jesieni; mam nadzieje, ze one tez by ci się spodobały.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Bardzo ładny wierszyk, rym łatwo wpada w ucho :) Szkoda, że jesień jest ostatnio taka ponura i deszczowa. Jedynie tą złotą, słoneczną toleruję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze przyjdzie słoneczna jesień; czekam na nią z utęsknieniem.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Witaj szumem deszczu Haniu
    Może kiedyś zacytuje Twój jesienny wiersz u siebie? Mogę? A może jeszcze któryś?
    Pozdrawiam nadzieją za złota jeszcze jesień

    OdpowiedzUsuń
  11. Taką jesień, jak w Twoim wierszu - lubię.:)

    OdpowiedzUsuń