środa, 26 sierpnia 2020

Spacer ścieżkami krakowskiego Ogrodu Botanicznego

Ogród Botaniczny w Krakowie  jest najstarszym ogrodem w Polsce. Bywam to co roku, zwykle wiosną. W tym roku wybrałam się późnym latem, mimo to ogród zaskakiwał bogactwem kolorów, kwiatów i bujnego listowia, pomimo późnego lata.


Ogród Botaniczny - wspominam spacery z dziećmi, oczko wodne, fontannę, kwiaty, mostek, ławeczki - wszystko piękne.
Przy drodze śmiejące się hortensje.
Piękne obrazy, poezja i muzyka w ogrodzie. To moje ulubione miejsce, lubię tu przychodzić. Obrazy kwiatów przepiękne, szczególnie lilie wodne.

W ogrodzie piękne słońce i otoczona bujną zielenią i kwiatami alejka. Taka ta zieleń bujna i piękna, powiewał miły wiaterek.

W ogrodzie jak w raju - zielono, pachnąco. Liście mają jeszcze soczysty, jasnozielony kolor.
Czułam zapach kwiatów, choć ich nie widziałam, a potem znów zapach róż.
Na niektórych kwiatach widać ślady zbliżającej się jesieni.
Pamiętam, jak dobrze, jak szczęśliwie. Pamiętam o ogrodach - piwonie, azalie, ogrodowe ścieżki.

44 komentarze:

  1. Przepiękna relacja! Wspaniały jest ogród botaniczny w okresie późnego lata.
    Róże lubię we wszystkich fazach- kiedy dopiero zaczynają kwitnąć, w pełnym rozkwicie i kiedy gubią płatki, i przekwitają.
    Bardzo lubię patrzeć na kwiaty na wodzie- grążele, lilie wodne. I właśnie teraz - jak widać, jest co podziwiać.
    Uroczo wyglądają niepozorne dąbrówki, jesienne rozchodniki...Niezawodne do obsadzania klombów są różnego typu begonie- i te drobno- kwiatowe i te większe.
    Bardzo lubię takie instalacje, jak ten drewniany mostek. W ogrodach botanicznych wszystko jest dokładnie przemyślane, bardzo to lubię.
    A fontanna ze zdjęcia to chyba mój ulubiony typ- duża "misa" z okalającym brzegiem i strumieniem pośrodku. Tu ten strumień wody wygląda na silny. Lubię też taki "sikający" gdzie słychać delikatny, ale nieustanny plusk!
    Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie. Miłego dnia, Haniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Enklawo, opisałaś cały ogród. Lubisz kwiaty, fontanny, lilie wodne, mostki drewniane. Róże są piękne w każdym stadium rozwoju, jak to pięknie ujęłaś.
      Nie znam nazw kwiatów, bo nie mam ogrodu, Ty orientujesz się doskonale.
      Serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Haniu, cudowne miejsce pełne doznań. :) Uwielbiam przebywać wśród kwiecia.
    Nigdy tam nie byłam, ale za to kilkanaście razy odwiedziliśmy już Ogrody Kapias.
    Zdjęcia jak obrazy.
    Pozdrawiam Cię bardzo ciepło i jeszcze sierpniowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty to mój żywioł, lubię je fotografować.
      Oglądałam Twoje Ogrody Kapias, rzeczywiście są piękne.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Cudowne zdjęcia, z chęcią bym tam pojechała, uwielbiam rośliny i ogrody :) Gdy mieszkałam w Anglii było tam mnóstwo takich ogrodów do zwiedzania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnością pospacerowałabym po angielskich ogrodach.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Te hortensje są przepiękne! Ogród trochę przypomina mi ten obszar we Wrocławiu, gdzie znajduje się ogród japoński. Cudne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam wiele dobrego o ogrodzie japońskim we Wrocławiu.
      Chętnie odwiedziłabym to miejsce.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Kompozycja z 5. zdjęcia szczególnie mnie urzekła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To drzewko jest bardzo oryginalne. Mnie też bardzo się podoba.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Przepiękna relacja i jak zawsze wspaniałe zdjęcia. Jak wiesz uwielbiam kwiaty i kilka razy byłam w tym Ogrodzie Botanicznym. Marzyłam, że zobaczę tamtejsze irysy ponieważ mają ogromną kolekcję. Kiedy kwitły, ogród był zamknięty dla publiczności z powodu C-19.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda, że kiedy chciałaś odwiedzić ogród, był zamknięty.
      Irysy mają piękne.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Pięknie oddałaś czar tego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie urywam, że bardzo lubię to miejsce ze względu na jego piękno.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Haniu, pięknie relacjonujesz obrazem. Urzekł mnie ten mostek. Uwielbiam w ogrodach nie tylko kwiaaty, ale współgrająca z nimi architekturę, ltóra wkomponowana jeszcze z e stawem dodaje uroku i tajemniczości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię drobną architekturę mostki, fontanny.
      Urzekają mnie stawy, sadzawki z liliami wodnymi.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Piękne miejsce:)))i cudownie pokazane:)))Dziękuję za uroczy spacer i pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiekne zdjecia. Cudownie sie to oglądało

    OdpowiedzUsuń
  11. wow what a wonderful flower
    thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ tam pięknie! Przyroda najlepiej uspokaja, koi zmysły, wycisza... Już od samego patrzenia na te piękne zdjęcia lepiej się czuję. Szczególnie teraz, gdy za oknem mamy prawdziwą, kapryśną jesień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jeszcze słonecznie. Dzisiaj był piękny i ciepły dzień.
      Na mnie również przyroda działa kojąco.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  13. Przecudne migawki z krakowskiego ogrodu botanicznego. Aż wstyd się przyznać, ale jak od czterech lat niemal dzień w dzień jestem w Krakowie, to tam jeszcze nie byłem, mimo że wielokrotnie planowałem tam spędzenie wolnego czasu... Najwyższa pora to nadrobić! ;) Pozdrawiam serdecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto tu zajrzeć, to piękne ukwiecone miejsce z wielką ilością egzotycznych roślin.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Jak tam fajnie! ... piękno ogrodu jest jeszcze piękniejsze, gdy jednocześnie kwitnie wiele rodzajów kwiatów.
    Niezapomniane wakacje ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te kwiaty to wielka dla mnie radość. Cieszę się, że mogłam je zobaczyć
      w ogrodzie. To wspaniałe miejsce.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Ja też tak uważam.
      Dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Piękne miejsce i tyle kolorów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tak dużo kolorów, bo jest w ogrodzie mnóstwo kwiatów.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  17. To prawda, mamy rozmaitą paletę kwiatów.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogrodzie jest mnóstwo kwiatów.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Hello Hanna

    I love visit your blog...watch your pictures that full of flower

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne kwiaty, świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty są piękne, też tak uważam.
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Ten ogród botaniczny jest bardzo bogaty w rośliny i różnorodne, bardzo piękne kwiaty.
    Rzeczywiście, lato staje się bardziej świąteczne z kwitnącymi kwiatami.
    Jesteś świetny w podnoszeniu przedmiotów
    Dobry strzał.
    Miłego dnia.
    Z poważaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato z kwitnącymi kwiatami to istne cudo.
      Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

      Usuń
  21. Witaj jeszcze wakacyjnie
    Już zapomniałam jak może być pięknie w ogrodzie botanicznym
    Pozdrawiam końcówką sierpnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto czasem zajrzeć do ogrodu; może być naprawdę pięknie.
      Serdecznie pozdrawiam i przyjmuję piękne pozdrowienia :)

      Usuń
  22. Przepiękne zdjęcia :D Aż miło spacerować w takim ogrodzie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna słoneczna pogoda - było bardzo miło.
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń